خبرهای داغ:
پس از ساخت فیلمی در خصوص شهیدان محمودنژاد صورت گرفت؛
کارگردان مستند «پروانه گلدسته‌ها» مشارکت مالی برای ساخت فیلم های کوتاه حوزه ایثار و شهادت را مهم ترین اقدام در جهت ترویج این فرهنگ در جامعه خواند.
کد خبر: ۸۷۹۳۴۰۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
راهیابی مستند «پروانه گلدسته‌ها» به جشنواره فیلم کوتاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مستند 30 دقیقه‌ای «پروانه گلدسته‌ها» بر اساس خاطرات مادر بزرگوار شهیدان حسن و حسین محمودنژاد ساخته شده و شرح زندگی، مبارزات و شهادت این دو شهید عزیز به تصویر کشیده شده است.

یعقوب اکبریان کارگردان این مستند درباره روند ساخت این مستند، گفت: کار تصویربرداری و تدوین مستند مزبور با همکاری یک گروه 6 نفره در تابستان 95 انجام شده و فیلم در مدت 30 دقیقه به روایت خاطراتی از مادر شهیدان محمودنژاد پرداخته است؛ ضمن آنکه استفاده از فیلم ها و تصاویر آرشیوی هم به جذابیت و سندیت فیلم کمک شایانی کرده است.

وی با بیان اینکه زبان تصویر و هنر عامل مهمی در فرهنگ سازی است، افزود: نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال پیام خون شهدا، نیاز به پشتیانی، همدلی و همراهی مسئولان استانی دارد و قطعا پرداختن به چنین موضوعات ارزشمندی بدون پشتیبانی‌های مالی و تدارکاتی نهادها و خیرین و واقفان در سطح کشور، نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت.

اکبریان خاطرنشان ساخت: مستند پروانه گلدسته ها به جشنواره افلاکیان در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی، جشنواره سراسری فیلم مردمی عمار و جشنواره فیلم کوتاه بینالود و ... ارسال شده است و در صورت تامین منابع، ساخت چنین مجموعه هایی در استان های کشور استمرار خواهد یافت.

یادآور می‌شود مراحل معرفی سوژه، انجام هماهنگی‌ها، تهیه آرشیو اسناد، بازبینی و تامین بخشی از منابع مالی مستند «پروانه در گلدسته‌ها» با مشارکت و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم صورت گرفته است.

قرار است فیلم مزبور طی مراسمی از سوی اداره کل حفظ آثار استان قم رونمایی شود.

شهید حسین محمودنژاد متولد 1337 در قم و از مبارزان دوران انقلاب بود که در 22 بهمن سال 57 بر اثر اصابت تیر مستقیم عمال رژیم ستمشاهی در تهران به شهادت رسید و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

شهید حسن محمودنژاد نیز از اعضای کمیته استقبال و از محافظان حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب بود؛ وی از نیروهای گردان محمد رسول الله(ص) لشکر 177 بود و در عملیات محرم سال 61 در سن 26 سالگی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید؛ مزار این شهید عزیز در قطعه 21 گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قرار دارد.

غلامرضا محمودنژاد برادر این دو شهید نیز از جانبازان 60 درصد دفاع مقدس است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها