پادشاه عربستان با اذعان به وضعیت وخیم اقتصاد این کشور گفت: اقدامات کشورش به منظور بازسازی ساختار اقتصادی در واکنش به افت شدید قیمت نفت دردناک بوده، اما برای پیشگیری از آسیب های بلند مدت ضروری بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۳۳۸۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  ملک سلمان، پادشاه عربستان روز چهارشنبه گفت، او می داند که اقدامات در حال انجام در کشورش به منظور بازسازی ساختار اقتصادی در واکنش به افت شدید قیمت نفت دردناک بوده، اما این اقدامات برای پیش گیری از وارد آمدن آسیب های بلند مدت به کشور ضروری بوده است.

 

وی به اعضای شورای مشورتی عربستان گفت: «دولت از طریق مجموعه ای از اقدامات برای بازسازی ساختار اقتصادی، به دنبال مدیریت این تغییرات بوده و ممکن است برخی از این اقدامات در کوتاه مدت دردناک باشند، اما در نهایت هدف از آنها حفاظت از اقتصاد کشور شما در برابر مشکلات بدتر است.»

 

وی افزود: «شرایط مشابهی قبلا در طی 3 دهه گذشته اتفاق افتاده و کشور را وادار به کاهش هزینه ها کرده، اما عربستان به لطف خدا، با یک اقتصاد قوی و ادامه دار و رشد فزاینده. این وضعیت را پشت سر گذاشته است.»

 

پادشاه عربستان در ماه سپتامبر در اقدامی ناگهانی دستور داد تا به منظور کاهش هزینه ها، دستمزد وزرای دولت و اعضای شورای مشورتی به ترتیب 20 و 15 درصد کاهش یابد. ملک سلمان همچنین دستور داد مزایای مالی پرداختی به کارمندان بخش دولتی نیز کم شود.

 

افت شدید قیمت نفت از اواسط سال 2014 به این طرف موجب شده تا کشورهای نفت خیز عرب حاشیه خلیج فارس، هزینه های عمومی گشاده دستانه خود را کاهش دهد. عربستان در سال گذشته میلادی با کسری بودجه بی سابقه حدودا 100 میلیارد دلاری مواجه شد و ناگزیر شد به دنبال کاهش هزینه ها و راه هایی برای استقراض پول برود.

ارسال نظرات