کارشناس مسایل دینی و اخلاقی در جمع کارکنان ناحیه عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: ولایت فقیه الزاماتی دارد که ما باید قلباً، عملاً و در رفتار خود آن را رعایت کرده و قبول داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۹۳۳۰۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آگاه‌سازی به تهدیدات وآسیب‌های اخلاقی و سیاسی کارکنان ناحیه مقاومت بسیج عشایری در نماز خانه این ناحیه برگزار شد.

سرگرد پاسدارحسین کریمی فضل، در این کارگاه اظهار داشت: یکی از تهدیدات اخلاقی سیاسی و دینی، بی‌پروایی در گفتار، رفتار، تقوا و نظم الهی است.

کارشناس مسایل دینی و اخلاقی، با تاکید بر اینکه در عبادات باید به ائمه اطهار(علیهم السلام)، اولیاء و مقربان درگاه خداوند متعال نگاه داشته باشیم، ادامه داد: با این نگاه به قدرت مقابله با تهاجمات فرهنگی دست خواهیم یافت.

کریمی فضل با تاکید بر اینکه اساس خلقت بر اساس ولایت است، گفت: اگر ما محور ولایت را رها کنیم به خسران دنیا و آخرت دچار می شویم و نجات نخواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه اساس نظام ایران اسلامی بر اساس ولایت فقیه بنا یافته، تصریح کرد: ولایت فقیه الزاماتی دارد که ما باید قلباً، عملاً و در رفتار خود آن را رعایت کرده و قبول داشته باشیم.

این کارشناس مسایل فرهنگی و دینی و اخلاقی، آیات مربوط به پیشگیری از برخی مصادیق گناه کبیره را تبیین کرد و تصریح کرد: قرآن زمینه های گناه را از میان برداشته است و یا در امر پیشگیری سفارش می کند و اصولا کلیه رهیافت ها و آموزه های قرآن در ابواب مختلف مبتنی بر رویکرد پیشگیرانه می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سمت گیریهای قرآن به گونه ای است که می خواهد بسترهای وقوع کجروی ها وناهنجاری ها وگناه و عصیان را از میان بردارد و از طریق جلوگیری از وقوع کجروی و ناهنجاری به ساختن مدینه فاضله و انسانهای آرمانگرا و صالح دست یابد.

ارسال نظرات