رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر خبرداد:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر از راه اندازی حوزه علمیه خواهران اشکذر تا بهمن ماه خبرداد.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۷۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر، نام گذاری هفته وحدت حوزه و دانشگاه را پاسخی به سیاست های استکباری انگلیس خبیس عنوان کرد و اظهارداشت: با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و به منظور ارتباط و تعامل هرچه بیشتر حوزه های علمیه کشور با دانشگاه ها، این هفته به عنوان هفته وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شد.

«حجت الاسلام والمسلمین پورقیومی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر با بیان اینکه در این حوزه قدم هایی برداشته شده ولی قابل قبول نیست، افزود: تا رسیدن به چشم انداز طراحی شده در راستای تعامل حوزه و دانشگاه هنوز قدم ای بزرگ تری باید برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته درست است که چنین ظرفیتی در شهرستان ایجاد نشده ولی دانشگاه های ما می توانند در راستای برنامه های فرهنگی خود قدم های مثبتی بردارند که برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، جلسات پرسش و پاسخ و حلقه های معرفتی از جمله این اقدامات است.

حجت الاسلام پورقیومی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند و در کنار یکدیگر می‎توانند هدایت گر جامعه باشند، خاطرنشان کرد: انسان‎های دین دار و نواندیش همواره در طول تاریخ در کنار یکدیگر بودند و از فضای دینی و علمی برای روشنی و آینده بهتر جامعه استفاده کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر کنار هم بودن حوزه و دانشگاه را بیانگر وحدت آن ها و مایه ناکامی دشمنان دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نقشه‎های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین تعاملی بین دانشگاه های شهرستان اشکذر و حوزه علمیه برقرار شده است، یا خیر، گفت: متاسفانه هنوز بحث ایجاد حوزه علمیه در شهرستان روی زمین مانده و تا زمانی که حوزه علمیه در شهرستان مستقر نشود فضای کاری مناسب برای تعامل و همکاری های فرهنگی با دانشگاه های اشکذر مقدور نیست.

وی افزود: تقاضای زیادی از سوی علاقه مندان برای راه اندازی این حوزه علمیه تاکنون وجود داشته و 40 نفر از خواهران علاقه مند اقدام به ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام پورقیومی افزود: مشکل پیش روی راه اندازی حوزه علمیه خواهران شهرستان زمین مناسب برای آن است که امیدواریم طی صحبت های انجام شده تا بهمن ماه شاهد راه اندازی این حوزه باشیم.

ارسال نظرات