مدیر کل دامپزشکی استان زنجان:

انجام ۴ هزار آزمایش از طیور و پرندگان در خصوص آنفلوآنزای پرندگان

و بیش از ۴ هزار آزمایش از طیور و پرندگان دراستان زنجان در خصوص بیماری آنفلوآنزای پرندگان انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۴۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی سالجاری بیش از دو هزار و ۷۰۰ نمونه برداری و بیش از ۴ هزار آزمایش از طیور و پرندگان دراستان زنجان در خصوص بیماری آنفلوآنزای پرندگان انجام شده است.

محمد رشید کرمی با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان زنجان، افزود: در راستای پیشگیری از این بیماری نظارت و پایش در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان است.

وی اظهار کرد: موضوع آنفلوآنزای پرندگان باید جدی گرفته شود و با توجه به بازرسی های صورت گرفته توسط دامپزشکی استان زنجان تاکنون موردی از آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: کاری که در بخش طیور صنعتی انجام می شود امکان نیست که با آن دقت در بخش طیور سنتی در خصوص پایش انجام شود.

کرمی گفت: طی سالجاری بیش از دو هزار و ۷۰۰ نمونه برداری و بیش از ۴ هزار آزمایش از طیور و پرندگان در سطح استان زنجان در خصوص بیماری آنفلوآنزای پرندگان انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به این بیماری، صید پرندگان ممنوع است چرا که این آنفولانزا بین انسان و حیوان مشترک بوده و طعمه آن پرندگان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: مرغداری های زنجان عاری از آنفولانزای پرندگان است و طبق بررسی ها صورت گرفته هیچ گونه موردی از این نوع بیماری مشاهده نشده است.

کرمی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان زنجان مشاهده نشده و همزمان با نمونه برداری از مرغداری ها و نیز مناطق زیست پرندگان در زنجان، گروه های دامپزشکی استان بر سلامت مرغ ها و پرندگان کشتار شده نظارت می کنند.

ارسال نظرات