خبرهای داغ:
امام جمعه بوکان:

دشمنان در صورت عدم وحدت مسلمین بر آنها ظفر می‌یابند

امام جمعه بوکان گفت: هفته وحدت برای ایجاد برابری و برادری و اتحاد میان اهل تسنن و تشیع با درایت و ابتکار امام راحل(ره) تثبیت شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۳۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده اظهار داشت: میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) منشاء خیر و برکت برای مسلمانان شد و جهل و نادانی را از بین برد بنابراین وظیفه ما مسلمانان است رفتار و منش ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

خلیفه زاده با بیان این که هفته وحدت ابتکار امام راحل (ره) بود گفت: امام خمینی (ره) با درایتی که خداوند به او داده بود هفته وحدت را برای ایجاد برادری و برابری میان مسلمان اهل تسنن و تشیع تثبیت کرد.

وی افزود: هفته وحدت از دوازده ربیع الاول تا هفده ربیع الاول است و فلسفه وجودی این هفته این است که اهل تسنن و تشیع باهم اتحاد داشته باشند و روابط خود را محکم‌تر کنند تا دشمنان و یا کافران به مسلمانان ظفر نبرند و مسلمانان هم به وظیفه اصلی خود یعنی انجام مشترکات دینی عمل کنند.

امام جمعه بوکان تصریح کرد: مسلمانان با هر مذهبی که دارند باید در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و یا به طور کلی در این ماه مبارک جشن و شادمانی بگیرند و فرقی هم ندارد در مسجد یا خانه خود باشد بلکه مهم بخشش از مال خود و کمک به فقرا و دستگیری از نیازمندان است.

خلیفه زاده در این رابطه افزود: برخی از مسلمانان در غیر از این ماه مبارک هم برای گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) مراسم جشن و شادی می‌گیرند و سجایا و صفات پیامبر اکرم (ص) را برای مردم بازگو می‌کنند که این امر بسیار مهم است تا مسلمانان به ویژه جوانان با رفتار و منش آن بزرگوار آشنا شوند و فریب دشمنان اسلام را که هدفی جز اسلام هراسی ندارند، نخورند.

ارسال نظرات