رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌:
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم
کد خبر: ۸۷۹۳۲۱۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبري، معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی تاکید کردند:امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: جهاد با دشمنان اسلام و بشریت البته به تناسب شرایط مختلف گاه نظامی، گاه سیاسی، و در شرایطی فرهنگی یا حتی علمی است و ملتهای مسلمان به‌خصوص مبلغان دینی و جوانان باید با مطالعه و شناخت تعالیم الهی به پیامبر خاتم(ص)، این مجموعه حیات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.
 در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.
رهبر انقلاب اسلامی با تبریک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) افزودند: اهمیت وجود مقدس پیامبر اسلام به حدی است که پروردگار کریم در قرآن مجید به خاطر دادن این نعمت بی بدیل، بر بشریت منت می‌گذارد.
 رهبر انقلاب با یادآوری تلاش روزافزون استکبار و استعمار برای تفرقه و تضعیف مسلمانان افزودند: دنیای اسلام امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج های فراوانی است که «اتحاد، هم افزایی، تعاون و عبور از اختلافات مذهبی و فکری در زیر سایه مشترکات فراوان اسلامی»، راه حل این مشکلات و مصائب است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: در صورت وحدت ملتها و دولتهای اسلامی، امریکایی‌ها و صهیونیستها، توان تحمیل خواسته های خود بر مسلمانان را از دست می دهند و توطئه به فراموشی سپرده شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.
 حضرت آیت الله خامنه ای، «اتحاد» را مهمترین آمادگی مورد نیاز دنیای اسلام برشمردند و افزودند: همه فرَق اسلامی چه شیعه و چه سنّی، از ایجاد اختلاف حذر کنند و وجود نازنین پیامبر(ص)، قرآن مجید و کعبه شریف را محور وحدت و همبستگی قرار دهند.
  ایشان، حمله و کشتار مسلمانان از میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب افریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه انگلیسی و سنّی امریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به رویارویی اراده شیطانی تفرقه با اراده عزت‌بخش وحدت گفتند: سیاست قدیمی انگلیسی ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد.در پایان این دیدار جمعی از میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
ارسال نظرات