خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی ما بوده و رمز تداوم انقلاب ما خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۳۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته وحدت عنوان کرد: وحدت مسلمانان مورد سفارش قرآن است و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و سیره بسیاری از بزرگان و اندیشمندان است.

وی با بیان اینکه وجود اسلام باعث می شود تا همه ملل جهان با یکدیگر متحد شوند، افزود: وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی ما بوده و رمز تداوم انقلاب ما خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: اگر اسلام به معنای واقعی خود آثار و ثمرات خود را داشته باشد باید اتحاد و یکدلی و همگرایی و وحدت و صمیمیت بین تمام فرق مسلمانان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اتحاد و فواید آن، ابراز داشت: وحدت بین مسلمانان با استفاده از آیات قرآن کریم نصرت الهی را به همراه دارد و باید همه فرق اسلامی با یکدیگر متحد شوند و یکی از آثار و فواید دیگر آن عظمت و مجد مسلمانان است.

گنجعلی عنوان کرد: اگر بخواهیم آن مجد و عظمت اسلامی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی باشد باید اتحاد و یکدلی بین مسلمانان بیشتر شود.

*وحدت کلمه رمز پیروزی مسلمین بر دشمنان

وی بیان کرد: رمز پیروزی مسلمین بر دشمنان وحدت کلمه بوده و یکی از فواید آن این است که استقلال اسلامی را به همراه دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان با یکدیگر متحد باشند یک مکتب مستقلی خواهد بود که مکاتب دیگری نمی توانند در مقابل آن قد علم کنند.

وی در خصوص آثار وحدت بین مسلمانان، ابراز داشت: در صورت وجود وحدت میزان آسیب‌پذیری اسلام و جامعه اسلامی به صفر کاهش می‌یابد و آنقدر اقتدار می یابد که آسیب‌پذیر نخواهد بود و به هر میزان که اتحاد ما مورد خدشه واقع شود و کاهش یابد، میزان آسیب پذیری ما نیز افزایش می‌یابد.

گنجعلی با بیان اینکه نقشه همه ابرقدرت‌ها ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمین است، تأکید کرد: این روزها رسانه‌های غربی و وابسته رژیم مرتجع عربی دائما از وحدتی که ایران دم می‌زند به وحدت مذهبی تعبیر می‌کنند تا بین شیعه و سنی تفرقه‌افکنی کنند.

وی عنوان کرد: هر کس از خط وحدت دم بزند از وحدت حمایت می‌کند و خط وحدت خط الهی است و از خط الهی حمایت کرده و اگر کسی از خط اختلاف دم بزند از خط انحراف، خط شیطان دم زده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: حمایت از افتراق حمایت از جدایی و حمایت از تفرقه و مخالفت با اتحاد همان جهالت بوده که امروز جهالت مدرن است.

* مخالفت با اتحاد، جهالت مدرن روشنفکران امروزی و غربزدگان

وی با بیان اینکه حمایت از جدایی، جهالت مدرن است، افزود: جهالت مدرن روشنفکران امروزی و غرب‌زدگان ما همان حمایت از تفرقه و جدایی و مخالفت با اتحاد است.

گنجعلی با اشاره به اینکه توحید، قرآن، قبله مشترک و اعمال عبادی از عوامل ایجاد اتحاد و اختلاف اسلامی است، یادآور شد: اتحاد اسلامی با استقلال کشور ما هیچ منافاتی ندارد بنابراین یک اتحاد اسلامی به معنای واقعی می‌تواند بین مسلمان ایجاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل ایجاد اتحاد مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است که همه ما در مقابل این غده سرطانی قرار بگیریم و این خود رمز و زمینه اتحاد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از دیگر عوامل اتحاد را مراسم حج عنوان کرد و گفت: مراسم حج می تواند یکی از زمینه‌های مهم برای اتحاد مسلمانان باشد که این مورد تأکید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت مورد اشتراک تمام فقهای اسلامی است، در خصوص عوامل ایجاد اختلاف عنوان کرد: یکی از این عوامل طرفداری از ابرقدرت‌ها و و دشمنانی است که اطراف کشور ما هستند و از غرب طرفداری می‌کنند برای اینکه موقعیتشان در خطر قرار نگیرد چراکه جایگاه اجتماعی و مردمی ندارند و فقط جایگاه طاغوتی دارند.

گنجعلی اضافه کرد: آخوندهای درباری، کسانی هستند که اسلام را در غرب و آمریکا و لندن جستجو می کنند، اینها یکی از عوامل اختلاف هستند.

وی تأکید کرد: حکومت‌های فاسد منطقه یا افراد به‌اصطلاح روشنفکرکه همان غرب‌زدگان هستند، آنان نیز می‌توانند از عوامل ایجاد اختلاف باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص اینکه ما کشورمان ایران را دوست داریم و اگر قرار باشد تعارضی بین ایران و اسلام باشد، اسلام را ترجیح می دهیم، عنوان کرد: ما ایران را فدای اسلام می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: باید تمام همت و تلاش خود را به‌کار گیریم تا عوامل اختلاف برچیده شود و عامل وحدت در جامعه اسلامی حکم‌فرما شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات