حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: در شهرستان عسلویه بین شیعه و سنی اتحاد و همدلی خوبی وجود دارد؛ این همدلی و همگرایی قابل تقدیر و مایه پیشرفت است، هیچ کس از تفرقه واختلاف سود نمی برد.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۹۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: مهمترین عامل نجات انسان حفظ زبان است؛ زبان است که باعث خیرات و برکات یا شر و خسران برای انسان می شود.

وی افزود: انسان خیلی از اوقات به واسطه زبان دیگران را می‌آزارد؛ تمسخر دیگران یکی از آفت‌های زبان است، قرآن ما را از تمسخر دیگران بر حذر داشته است؛ شاید کسی که مورد تمسخر ما قرار گیرد از ما بهتر باشد. 

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: عیب و گناه دیگران را بپوشیم و با القاب زشت و ناپسند دیگران را مورد خطاب قرار ندهیم و حتی کسانی از دین ما نیستند و خدا را نمی پرستند را با کلام زشت و ناپسند خطاب نکنیم؛ از پیامبر الگو بگیریم که چگونه با زبان خوش  وبا نرمی و لطافت با مردم سخن می‌گفت. 

هاشمی‌نژاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، گفت: رهبری فرمودند که به آمریکا اصلا اعتماد نکنید، آمریکا با اقتدار کشورهای اسلامی مثل عراق مخالف است و هیچ‌گاه فریب ظاهرسازی و لبخند آنها را نخوریم، در جمهوری اسلامی هرگاه این توصیه را رعایت کردیم سود بردیم و هرگاه به فراموشی سپردیم ضرر کردیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول خدشه‌ناپذیر جمهوری اسلامی دوری از آمریکا است، افزود: برخی الان برایشان روشن شد که آمریکا بد عهد است، مردم ما هوشیارند می دانند چه کسانی به لبخند آمریکا خوشبین هستند. باید به این موضوع اعتقاد قلبی داشت که مطیع محض ولی فقیه باشیم در عمل و نه درشعار، رهبری واقعا حکیم به تمام معنا و آینده نگر هستند و ایشان سال‌ها از زمان جلوتر هستند. 

امام جمعه عسلویه گفت: یک سخنرانی تعطیل شد، داد و بیداد کردند و از وقت مردم هزینه کردند، وقتی که متعلق به مردم است؛ چه چیزهایی مایه شرمساری است، آیا دغدغه مردم و مشکلات مردم این است.

وی بیان کرد: حقوق نجومی، بیکاری جوانان مایه شرمساری نیست؟ اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان یک درد است و وقتی دستگاه قضا می‌آید برخورد کند به خود دستگاه قضا حمله می‌کنند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: کارگاه‌های کوچک و بزرگ مملکت تعطیل شده است، این مایه شرمساری نیست؟ در این شهرستان مردم ما چند سال است با امراض صعب‌العلاج دارند دسته و پنجه نرم می‌کنند و هوای کشنده و فلج کننده آنها را از بین می برد و باید رسیدگی شود.

وی افزود: این آلودگی هوا باعث می شود سرمایه مملکت دود شود اما رسیدگی نمی شود؛ اینها مایه شرمساری نیست؟ دولتمردان باید دغدغه جدی مردم که بیکاری است را حل کنند؛ مشکلات مردم باید خواب از چشم شما بگیرد.

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: ازدواج جوانان به تاخیر می‌افتد و فساد به دنبال آن می‌آید؛ اگر جوان بیکار باشد چگونه ازدواج کند؟ این درد مردم است. 

وی با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت، ادامه داد: در شهرستان عسلویه بین شیعه و سنی و در مجموعه مدیران شهرستان اتحاد و همدلی خوبی وجود دارد؛ این همدلی و همگرایی قابل تقدیر و مایه پیشرفت است، هیچ کس از تفرقه واختلاف سود نمی برد. 

هاشمی‌نژاد گفت: خبرهای خوبی از سوریه شنیدیم؛ با ایستادگی مقاومت ارتش و مردم سوریه و کمک ایران اسلامی شهر حلب آزاد شد؛ داعشی‌ها باید سر عقل بیایند، پشت سر اینها دلارهای نفتی است و امیدواریم مسلمانان از دست این گروه نجات پیدا کنند.

ارسال نظرات