خبرگزاری بسیج: آئین دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید علی غیوری نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا، جانبازان و مردم مومن و قدرشناس شهرستان ری در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۷۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی عبدوس، دبیر جامعه وعاظ تهران و از یاران آیت الله غیوری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی اظهار داشت: خدمت به مردم می تواند در عرصه های مختلف فرهنگی، تربیتی، اقتصادی، علمی و اجتماعی صورت بگیرد. وی پیامبران را خادمان مردم دانست و افزود: تمام همت آنها خدمت به مردم بوده است.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به آیه 35 سوره «ص»، تصریح کرد: حضرت سلیمان (ع) از انبیاء بنی اسرائیل بود که از خداوند تقاضا کرد که حکومتی به من بده که بعد از من به هیچ کس داده نشود؛ منظور او حکومتی بوده که همراه با معجزات باشد و حکومت او وسیله برای خدمت به مردم باشد.

حجت الاسلام عبدوس، با اشاره به آیه 55 سوره یوسف، افزود: حضرت یوسف هم از انبیاء بنی اسرائیل بود و از فرمانروای مصر می خواهد او را سرپرست امور اقتصادی کشور مصر کند. هدف او از سرپرستی اقتصاد کشور مصر، خدمت به مردم و نجات آنها از قحطی و مرگ بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سراسر زندگی امامان هم خدمت به مردم در زمینه های علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... بوده است؛ امام صادق (ع) خدمت به مردم را از طواف واجب مهم تر دانسته اند و خطاب به یکی از اصحاب خود فرمودند: حتی اگر در طواف واجب خانه خدا بودی طواف خود را قطع کن و به مشکل مردم رسیدگی کن.

امام حسن عسگری(ع) هم به ابو هاشم می فرماید: همیشه در زندگی به دنبال حل مشکلات مردم باش. آن حضرت فرمودند: بهشت درهای بسیاری دارد و یکی از درهای بهشت در خوبی است و کسی از این باب وارد نمی شود مگر کسانی که کارهای خوب انجام داده باشند و در رفع مشکلات مردم تلاش کرده باشند.

 

 

عبدوس با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: رسول خدا می فرمایند هر کس به برادر مسلمان خود کمک کند مثل این است که یک عمر خداوند را عبادت کرده است. ما نیز وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم حتی اگر اقدامات ما چه از طریق تلفنی، چه با نوشتن نامه و یا سفارش کردن دیگران به حل مشکلات مردم، حتی اگر به نتیجه هم نرسد اجر و پاداش آن نزد خداوند محفوظ است.   

وی با اشاره به کارنامه زندگی علمای شیعه در خدمتگزاری به مردم، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: مقام علما از خون شهیدان هم بالاتر است؛ چرا که شهید از جان مردم دفاع می کند، اما عالم از دین مردم دفاع می کند.  

عبدوس با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در بدو پیروزی انقلاب اظهار داشتند: من آمده ام تا پیوند خدمتگزاری خود را به شما عرضه کنم و اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید.

وی با اشاره به اینکه محبوب ترین مردم نزد خداوند علمایی هستند که خدمات بسیاری برای مردم انجام داده اند، با گرامیداشت شخصیت آیت الله غیوری، گفت: آن فقید سعید عمری را در مسیر خدمتگزاری به مکتب اسلام و مردم صرف کرد و شخصیت مردمی او باعث شده که مردم در مجلس دومین سال ارتحال ایشان حضوری پرشور داشته باشند و مسجد امام حسن عسکری(ع) که به همت آن بزرگوار ساخته شده، چندین بار از جمعیت دوستداران این عالم فقید پر شد و جا برای نشستن نیست به طوری که عده زیادی از مردم خارج از مسجد برای گرمیداشت این عالم جلیل القدر ایستاده اند.  

حجت الاسلام محمد تقی عبدوس ادامه داد: احداث حوزه علمیه، مدرسه های مختلف، مسجد و کتابخانه از جمله خدمات آیت الله غیوری بوده که باعث شده است نام او  ماندگار باشد .

وی با بیان اینکه آیت الله غیوری زندگی ساده ای داشت افزود: ایشان همواره در امور خیریه فعالیت گسترده و پررنگی داشت و تلاش کرد دست نیازمندان و فقرا را بگیرد و با تلاش او زندانیان بسیاری از بند آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند و با حمایت های مالی، ضمن حفظ آبرو و حرمت نیازمندان، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کرد.

عبدوس ادامه داد: روحیه خیرخواهانه آیت الله غیوری یکی از دلایلی بود که امام خمینی (ره) از بین بسیاری از روحانیون، ایشان را به عنوان بهترین گزینه برای سپردن مسئولیت سازمان هلال احمر انتخاب کنند.

 آیت الله سید علی غیوری فرزندان برومندی تربیت کرد که فرزند گرانقدر او طلبه سید حسن غیوری در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد و دکتر سید محمد غیوری فرزند ارشد ایشان مدیریت موسسه خیریه باقیات الصالحات را که آیت الله سید علی غیوری بنیان نهاد بر عهده دارد.

تاسیس حوزه علمیه عترت آل محمد(ص)، بنیادهای خیریه از جمله بنیاد خیریه نور، حضرت خدیجه و المهدی(عج)، موسسه عام المنفعه و خیریه باقیات الصالحات و مجتمع آموزشی فرهنگی غیر دولتی دخترانه شهید سید حسن غیوری(ویژه ایتام) از جمله اقدامات خیرخواهانه  آیت الله سید علی غیوری است.

او سال ها نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) و امام جمعه شهرستان ری بود. وی پس از سالهای متمادی مجاهدت و خدمات گسترده عام المنفعه در اقصی نقاط کشور، ۲۷ آذر سال ۹۳ در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهید خود پیوست.

  

 

 

  

 

 

 

ارسال نظرات