امام جمعه املش گفت: آزادی شهر حلب در سوریه در واقع شکست بزرگ مستکبرین و پیروزی بزرگ جبهه مقاومت به ویژه ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۳۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری امام جمعه املش در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان با تبریک آزادسازی شهر حلب گفت: همه ی مستکبرین عالم تلاش کردند با حمایت همه جانبه این شهر مهم و استراتژیک سوریه در دست مخالفان نظام حکومتی سوریه و داعش باقی بماند تا از آن برای فشار علیه ایران استفاده کنند.

وی تصریح کرد: حلب یک شهر حساس و راهبردی است که اگر برای همیشه از دست می رفت و آزاد نمی شد برای ایران وضع خطرناک می شد و از همه رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه رزمندگانی که در آزادی حلب سوریه تلاش کردند، قدردانی می کنیم.

امام جمعه املش گفت: برای عده ای ثابت شد که اگر خدا عنایت کند و وحدت داشته باشیم و در برابر دشمن زانو نزنیم و از فرمایشات مقام معظم رهبری پیروی کنیم و ید واحد باشیم شکست نخواهیم خورد و پیروزی از آن ماست البته دشمن هم مکر و حیله و نقشه خودش را دارد.

حجت الاسلام صفری به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رمضان عبداله دبیر جهاد اسلامی مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: باید دین خدا را حمایت کرد و از بصیرت و هوشیاری در برابر دشمنان برخوردار بود و یکصدا و متحد شد تا مبتلا به گرفتاری و دردسر نشد.

وی اظهار کرد: ضروری است که تعریف جدیدی از گرفتاری های مردم منطقه و یک تعریف و بازخوانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه شود و شناخت و دقیقی از انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم و نکند که از تریبون انقلاب اسلامی ایران علیه انقلاب اسلامی حرفی زده شود.

امام جمعه املش گفت: ملت ایران با ایمان به خدا و پیروی از امام خمینی(ره) انقلاب کرد که به آرمان های بلند و والای انسانی دست پیدا کند و این انقلاب ندایش برای تمام بشریت است و این ندا باید به همه ی ملت های مستضعف برسد.

حجت الاسلام صفری یادآور شد: باید شناخت صحیح از انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم کلام امام(ره) را خوب شنیده و فهمیده باشیم و یک تعریف و تحلیل دقیق ارائه دهیم و بدانیم که این انقلاب با تعریف های روشنگران واداده تعریف نمی شود و برای تحقق ظهور منجی عالم بشریت نیاز به ریل گذاری دارد تا به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

وی با اشاره به 17 ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و عرض تبریک و تهنیت گفت: خدای متعال با خلق پیامبر(ص) از باب قاعده لطف بر ما منت گذاشت و باید پیرو خوبی برای پیامبر اکرم(ص) باشیم.

امام جمعه املش گفت: اهل تشیع و تسنن در دین و کتاب و قبله و خدا و پیامبر(ص) مشترک اند و همین می تواند باعث وحدت امت و جامعه اسلامی شود ولی دشمنان اسلام و کشورهای غارتگر دنیا با شناخت کافی از کشورهای منطقه غرب آسیا برای چپاول و غارت بیشتر و بهتر منابع خدادادی این منطقه ابتدا افکار مردم این منطقه را تسخیر می کنند تا به اهداف پلید خویش نائل شوند.

حجت الاسلام صفری گفت: متأسفانه در بین دانشمندان مسلمان کشورهای منطقه عده ای دچار استحاله فکری و فرهنگی غرب و در اندیشه های سکولاریستی گرفتار شده اند و این آفت به حدی است که در فضاهای علمی و معرفتی هم مشاهده می شود که عده ای می لنگند که باید توجه بیشتری شود.

امام جمعه املش انتخاب و سمت جدید اسداله عباسی بعنوان رئیس مجمع نمایندگان گیلان را به وی تبریک گفت و از وی خواست که در حل مشکلات و معضلات و مسائل مردم منطقه بیشتر تلاش شود و املش از ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی و گردشگری برخوردار است که استفاده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کوچه پس کوچه ها و معابر اصلی و فرعی شهر املش بسیار نگران کننده و غیر قابل تحمل شده است که علی رغم تلاش مجموعه شهرداری نیاز به حمایت مسئولان بالادست شهرستانی و استانی دارد.

امام جمعه املش گفت: در زمینه ی گردشگری و ظرفیت های موجود در شهرستان از جمله سرمایه گذاری در زمینه چای که 32 درصد چای کشور در این شهرستان تولید می شود، غفلت شده و باید کار شود تا از این مزیت های فوق العاده بهره برداری بیشتری شود.

ارسال نظرات