مهندس گرشاسبی در مراسم بزرگداشت هفته وحدت شرکت سیمان شاهرود گفت: توفیقات حاصل شده در سراسر منطقه به برکت تفکر بسیجی و شیعه ای است و باید این تفکر را حفظ کرد و بسط و گسترش داد تا جهان از این تفکر پُر شود.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۲۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اصغر گرشاسبی در مراسم بزرگداشت هفته وحدت و تجلیل از بسیجیان که در سالن همایش های شرکت سیمان شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر و امام صادق(ع) با بیان اینکه با ولادت پیامبر در ایام جهل و جهالت معجزاتی نیز شاهد هستیم اظهار کرد: با ولادت پیامبر یک حادثه بزرگ در تاریخ بشریت رقم خورد و بعد از چهل ساعت ایشان به پیامبری مبعوث و رسالت خود را اجرا نمودند.

وی با اشاره به ویژگی ها و سجایای اخلاقی پیامبر افزود: مهربانی و رحمت و امانتداری دو خصلت که خصایل پیامبر اسلام است که ما باید امروز توجه ویژه ای بدان داشته باشیم.

گرشاسبی خاطر نشان کرد: رحمت و عطوفت پیامبر به حدی بود که کسانی که به ایشان اهانت می کردند و یا دشمنانی که در برابر ایشان می ایستادند نیز شامل می شد و حال آنکه اگر مرید و عاشق و پیرو ایشان بودند که در جای خود بود اما امروز این خصایل در ما کمرنگ شده است.

وی تصریح کرد: ما باید از خودمان شروع کنیم ما باید از خانواده خودمان شروع کنیم و این خصلت های ناب و پاک را ترویج دهیم و عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود با اشاره به خصلت امانتداری پیامبر از ایام نوجوانان گفت: این امانتداری فقط در جنس و مال نیست و در امانتداری اسرار دیگران و آبروی مردم نیز باید باشد و پیامبر این ویژگی را داشتند و متاسفانه امروز ما در زندگی دیگران جستجو می کنیم و شایعه درست می کنیم و قضاوت می کنیم و در این زمینه ها دچار ضعف هستیم.

گرشاسبی بیان کرد: باید ما این خصلت ها را مورد توجه قرار دهیم و در کنار بزرگداشت ولادت ایشان به این مهم بیشتر عنایت داشته باشیم.

وی با اشاره به امنت بودن کارخانه در دست کارکنان آن اظهار کرد: این کارخانه با پول سهامداران به دست ما رسیده و باید مراقب باشیم و به خوبی از آن حفظ و حراست کنیم تا به آیندگان سپرده شود و باید حافظ اموال باشیم و وظیفه ما به عنوان یک شاغل در مجموعه سیمان حفظ امنت است.

مدیرعامل با تاکید بر اصلاح خود گفت: ما باید به خودمان فکر کنیم و خود را اصلاح کنیم چرا که اگر هر کس خود و خانواده خود را اصلاح کند جامعه به سمت جلو حرکت می کند.

وی با اشاره به هفته بسیج در ابتدای ماه آذر و تبریک این هفته به همه بسیجیان گفت: هفته بسیج منتصب به مسائل دینی و مذهبی است چرا که بسیج ریشه در اعتقادات دارد و امام با این تفکر بسیج را تاسیس کرد و به خاطر حضور مردم در همه صحنه ها که در جنگ ظهور و بروز ویژه ای داشت و بعد از آن تا امروز بسیج یک ظرفیت اجتماعی است که می توان در همه زمینه ها استفاده کرد.

گرشاسبی ادامه داد: بسیج در زمینه های اجتماعی،فرهنگی،نظامی،اقتصادی،ورزشی و بهداشت و درمان و حتی زمینه های تخصصی تر مانند دامپزشکی حضور دارد و این ظرفیت بالایی که وجود دارد با حضور انسان های پرتوان ظهور یافته و باید استفاده شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه بهداشت درمان در هفته وحدت در سیاستان بلوچستان اضافه کرد: بسیج علاوه بر اینها در موضوع امنیت نیز حضور دارد و این امنیت و آسایش بخش عمده ای مدیون بسیج و تفکر بسیجی است.

مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود تاکید کرد: اگر تفکر بسیجی در سایر بخش ها وجود داشته باشد که دارد سبب می شود جامعه در برابر مخاطرات مختلف ایمن شود و وظیفه بسیجیان سنگین است چرا که در این مجموعه حضور دارند و باید به مبنای آن پایبند باشند.

وی عنوان کرد: حفظ ارزش ها و اهداف انقلاب و خون هزاران هزار شهید و مدافعان حرم که در شرایط سختی از تفکر شیعه ای دفاع می کند مسئولیت بسیجیان را دوچندان می کند.

گرشاسبی با اشاره به پیروزهی حلب سوریه گفت: این پیروزی ها به برکت تفکر بسیجی و حضور این تفکر در سوریه و عراق است که نیروهای داوطلب مردم در قالب بسیج وارد شده و این موفقیت ها حاصل می شود و ما امروز خوشحال می شویم.

وی افزود: این توفیقات در سراسر منطقه به برکت تفکر بسیجی و شیعه ای است و باید این تفکر را حفظ کرد و بسط و گسترش داد تا جهان از این تفکر پُر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها