مردم فهيم ايران به خوبی به یاد دارند که دردور جدید مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که به این مذاکرات و به امریکادرپاى بندى به توافقات بدبين هستند...
کد خبر: ۸۷۹۲۹۸۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، کانون دانشگاهیان ایران اسلامى پس از آزادی شهر حلب سوریه و خروج گروه های تکفیری از این منطقه استراتژیک، ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به جبهه مقاومت، بیانیه ای را در این خصوص منتشر کرده اند، همچنین در این بیانیه به بدعهدی امریکا درانجام تعهدات ونقض برجام هم اشاراتی شده است.
 
متن بیانیه مذکور به شرح زیر است:
 
باسمه تعالی

در روزهای اخیر شاهد دو رویداد مهم در منطقه و در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بودیم؛ نقض عهد امریکا در اجرای تعهداتش در برجام و پیروزی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در آزادسازی شهر استراتژیک حلب. مردم فهيم ايران به خوبی به یاد دارند که دردور جدید مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که به این مذاکرات و به امریکادرپاى بندى به توافقات بدبين هستند. در جریان مذاکرات نیز دلسوزان کشور  به فرایند مذاکرات و متن توافقات هسته ای و ضعفها و خلأهای حقوقی آن بارها مشفقانه تذكردادند لکن متاسفانه برخی از اعضای تیم مذاکره کننده و رئیس جمهور واكنش تندنشان دادندومنتقدان راباانواع اتهامات موردهجمه قراردادندوهركس راكه ازتعريف وتمجيد شيوه وروندمذاكرات خوددارى كرد به طرفدارى ازتحريم هاومخالف بهبودوضع اقتصادى مردم وتعامل باجهان متهم كردندومدعى شدندكه منتقدان واقعیتهای دنیا را نمی شناسندو نمی فهمند که با دنیا (یعنی آمریکا و سه کشور اروپایی) نباید درگیر شد.لکن از همان روزهای نخستِ امضای برجام شاهد دبه کردنها و بدعهدی های بیش از پیش امریکا و اعمال تحریمهای جدید این کشور علیه ملت ایران بودیم به گونه ای که عليرغم توجيهات زيادوبزك كردن چهره آمريكاازسوى دولتمردان وغربزدگان بار دیگر بر همگان ثابت شد این سخن که به "امریکا نمی شود اعتماد کرد"صرفاً یک شعاراحساساتى وهيجانى نشأت گرفته از شعارهاى صرفا انقلابى نیست بلکه یک تلقی مبتنی بر ژرف اندیشی و تجربه چند ده ساله ملت ایران قبل و بعد از انقلاب است. بهرحال این روزها  نتیجه «دیپلماسی لبخند و مذاکره» وعده‌های نسیه‌ای است که دروغ بودن و توهم  نتایج آن یکی پس از دیگری مشخص می‌شود!تلاقی آخرین بدعهدی آمریکا در برجام در تمدید ده ساله تحریم های ایران با آزادسازی حلب، بار دیگر ثابت کرد جنایتکاران و زورمداران را جز از طریق مقاومت واقتدار نمی‌توان عقب راند.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان یک تشکل فراگیر استادی بر این باور است که؛ فتح حلب بار دیگر به سیاست پیشگانی که شعار پرطمطراق رئالیسم سیاسی و واقع‌گرایی سردادند و آرمان مقاومت را خلاف واقعیت‌های جهان می‌دانستند؛ درس دیپلماسی و سیاست داد که در نبرد میان جبهه حق و باطل، بازی «برد-برد» جز توهم جلب منفعت،تبعات وعايدى ندارد. لیکن ثمرات ونتايج گفتمان مقاومت، عینی و حقیقی است و افکار عمومی قضاوت خواهند کرد که کدام گفتمان واقع‌گرایانه‌تر به جهان نگریسته و کدام گفتمان نگاهی ناصواب وساده انگارانه به قضایا داشته است؟کدام رويكردوگفتمان امنیت افزایی و منافع ملی را تأمین کرده و موجب عزت شده است؟وكدام ايده ونگرش دستاوردش تقريبا هيچ بوده است؟!
كانون دانشگاهيان باتبريك پيروزي افتخارآفرين رزمندگان شجاع اسلام درحلب وباگراميداشت يادشهداى عزيزمدافع حرم به اين نكته توجه مى دهدكه براى درك عظمت فتح حلب كافى است به واكنش مستأصلانه وعزادارشدن ارتجاع عرب، عصبانيت تركيه،دست و پازدن تمسخرآميز غربيها و صهيونيست هانيم نگاهى صورت گيرد.بدون ترديداين ظفربزرگ نقطه ى عطفى درتحولات سوريه وعراق است وبه فضل الهى نويدبخش  
پيروزيهاي بزرگترجبهه مقاومت درمنطقه خواهدبود.وماالنصرالا من عندالله العزيز.  

   كانون دانشگاهيان ايران اسلامى
ارسال نظرات