خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

یادمان شهدای گمنام «کهک» مرکز فرهنگی زیارتی می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: یادمان دو شهید گمنام شهر کهک به مرکز فرهنگی زیارتی این شهر تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۹۱۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
یادمان شهدای گمنام «کهک» مرکز فرهنگی زیارتی می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی در جلسه ای که با حضور بخشدار، امام جمعه، رئیس شورای اسلامی، نمایندگان سپاه، بنیاد شهید، ناجا و دیگر مسئولان بخش کهک به همراه تعدادی از ایثارگران و پدران شهدای بخش در محل بخشداری برگزار شد، با گرامیداشت ایام هفته وحدت، همدلی و همراهی مسئولان بخش در پیگیری احداث یادمان دو شهید گمنام کهک را ستود و اظهار داشت: یادمان های شهدا فضاها و مکانهای معنوی الهام بخش و هدایتگری هستند که آحاد جامعه بخصوص جوانان عزیز را در پیمودن راه نورانی آنان و اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی، رهنمون می سازند.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری و جذب اعتبارات مربوطه از سوی مسئولان بخش با همکاری اداره کل حفظ آثار و خیّرین و... افزود: یادمان شهدای گمنام کهک به گونه ای طراحی و احداث خواهد شد که دربرگیرنده فضای فرهنگی زیارتی مناسبی در منطقه برای برگزاری مراسم و مناسبت ها و نیز اقدامی در جهت حفظ یاد و خاطره و مرام شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گردد.

ابوالفضل خوبرو بخشدار و رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام کهک نیز در این جلسه از ارائه طرح پیشنهادی احداث بنای یادمان و مرکز فرهنگی شهدای گمنام تا هفته آینده و آغاز احداث آن از ماه آینده خبر داد.

دو شهید والامقام گمنام 19 ساله و 20 ساله مربوط به عملیات محرم در منطقه زبیدات و عملیات خیبر در جزیره مجنون، در تاریخ 23 اسفند سال 94 همزمان با ایام فاطمیه(س)، طی مراسم باشکوهی در قم تشییع و پس از انتقال به کهک در تپه نورالشهدای این شهر در جوار آستان مقدس امامزاده زینب خاتون(س) به خاک سپرده شدند.
ارسال نظرات