مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمن درونی ما غده سرطانی ربا است خداوند صریحا در قرآن فرمود گزینه نظامی من در مقابل ربا روی میز است ربا این‌ چنین است اما بسیاری این را باور نکردند.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۱۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما وقتی‌ که بدانیم خطر چیست و کدام خطر ما را تهدید می‌کند آنگاه با هوشیاری بیشتری می‌توانیم عمل کنیم.

وی ادامه داد: ما یک دشمن بیرونی داریم گاهی عربده‌ای می‌کشد که بعضی‌ها می‌ترسند در حالی‌که در واقع هیچ هراسی از دشمن بیرونی نیست. الآن همین آمریکا وقتی می‌گوید گزینه نظامی روی میز من است ممکن است برخی بترسند! اما تجربه نشان داد هیچ کاری از آمریکا ساخته نیست. در جنگ هشت‌ ساله آمریکا همه تلاش و کوشش خود را به کار بست اما هیچ کاری پیش نبرد. وقتی برای ملتی ثابت شود حضور در جبهه برای او عبادت است با همه وجود در صحنه حضور می‌یابد و کاری از دشمن ساخته نیست.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: این جنگ هشت‌ ساله در واقع جنگ جهانی سوم بود، چرا که جنگ جهانی تنها به این معنا نیست که چند کشور علیه چند کشور وارد جنگ بشوند وقتی همه دنیا با یک کشور مظلوم وارد جنگ می‌شوند هم این جنگ جهانی است و دفاع مقدس این‌ چنین بود اما به لطف الهی این کشور پیروز شد. سر پیروزی این است که دین آمده شهادت و مرگ را معنا کرده است این سخن انبیاء الهی است که انسان مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد، امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به یارانشان فرمودند شما فرزندان کرامت هستید و مرگ مانند پلی زیر پای شماست شما مرگ را پشت سر می‌گذارید و ابدی می‌شوید.

آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد: این روحیه مقاومت و آزادگی است و بردگی نمی‌پذیرد و زیر بار استثمار و استعمار نمی‌رود بنابراین جوانان این طعم شیرین دین را چشیده بودند که آرزوی شهادت می‌کردند این‌ها در مکتب قرآن خوب بار آمده بودند.

وی در فراز دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم اصلاح نظام پولی و بانکی کشور خاطرنشان کرد: در مقابل آن دشمن بیرونی که کاری هم از او ساخته نیست یک دشمن درونی نیز وجود دارد و آن غده سرطانی ربا است خداوند صریحاً در قرآن فرمود گزینه نظامی من در مقابل ربا روی میز است ربا این‌چنین است اما بسیاری این را باور نکردند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: رهبر اگر علی بن ابیطالب(ع) هم باشد تا مردم عاقل نباشند و بدنه نظام و مسئولان طاهر و سلامت نباشند کاری از او ساخته نیست.

وی به حدیثی از حضرت رسول اکرم اشاره کرد و افزود: کلینی از حضرت رسول(ص) نقل می‌کند که حضرت فرمود خدایا بین نان مسلمانان و خود آن‌ها جدایی نینداز که مراد از نان در اینجا اقتصاد است اگر ملتی نان نداشته باشد دینداریش سخت است.

آیت‌الله جوادی آملی در توصیه به مسئولان اقتصادی کشور بیان کرد: مسئولان باید دامداری و کشاورزی را بیش‌ازپیش تقویت کنند تا مردم بتوانند با خودکفایی روی پای خود بایستند. باید اشتغال‌زایی را به‌صورت جدی در پیش گرفت و مردم را به کار تشویق کرد. از سوی دیگر مسئولان تولید را تسهیل ببخشند و بخش خصوصی را وارد اقتصاد کنند و وظیفه خود بدانند که اگر شخصی کاری را آغاز کرد همه تلاش خود را به‌کار گیرند تا آن فرد در کار خود موفق بشود و این را دغدغه خود بدانند.

ارسال نظرات