خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: اینکه فقط به بخشنامه‌ها و ابلاغیات توجه می‌شود نشان از بی‌تفاوتی نسبت به موضوع بانکداری اسلامی است چراکه مشکلات بانک‌ها به صورت مستمر به مسؤولان گوشزد شده است اما تاکنون تکلیف خود را در این زمینه انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۹۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به اجرای بانکداری اسلامی/ برخی فقط به دنبال درآمد هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه بدون بانک‌ها فعالیت‌های اقتصادی انجام نمی‌شود، اظهار کرد: نظام بانکداری به عنوان یک ضرورت در جوامع مختلف شناخته می‌شود اما بانکداری کنونی کشور ایران وارداتی غرب بوده و اسلامی نیست.

وی بر ترویج نظام بانکداری اسلامی تاکید کرد و افزود: تحقق این امر نیازمند مطالعات وسیع توسط کارشناسان و اهتمام جدی مسؤولان است؛ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح‌های پیشنهادی برای بانکداری اسلامی را در اختیار مراجع قرار دهد تا این طرح‌ها به صورت تخصصی در حوزه فقه بررسی شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بانک‌ها نسبت به بانکداری اسلامی بی‌توجه هستند، مطرح کرد: اینکه فقط به بخشنامه‌ها و ابلاغیات توجه می‌شود نشان از بی‌تفاوتی نسبت به موضوع بانکداری اسلامی است چراکه مشکلات بانک‌ها به صورت مستمر به مسؤولان گوشزد شده است اما تاکنون تکلیف خود را در این زمینه انجام نداده‌اند.

وی تعریف بانکداری اسلامی را یکی از ضرورت‌های نظام اسلامی دانست و گفت: برخی فقط به دنبال درآمدهای خود هستند به همین علت بانکداری اسلامی را دور زده و با بهانه‌های مختلف نسبت به رعایت قانون بی‌توجه هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مسؤولان باید نسبت به اجرای درست قوانین اهتمام داشته باشند، اظهار کرد: جامعه کنونی نیازمند آموزش قوانین است و رسانه‌ها باید در این راستا مشارکت های لازم را داشته باشند در غیر این صورت قوانین نوشته شده بر کاغذ‌ها مشکلی را رفع نمی‌کند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در حوزه بانکداری تقلید از الگوهای غربی است چراکه این الگوها هیچ ارتباطی با تعاریف و معیارهای دینی ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها