خبرهای داغ:
معاون شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: مصوبه‌ای در شورای هماهنگی مورد تصویب قرار گرفته که در صورت رسیدن آب پشت سد به 350 میلیون متر مکعب، دریچه‌های سد برای کشت دوم پاییز کشاورزان باز شود اما رسیدن به این حد بعید به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۸۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، جریان آب زاینده‌رود که ماه‌ها است به دلیل عدم تکافوی آب پشت سد به تعویق افتاده، در آذر ماه نیز به دلیل نرسیدن آب موجود در سد به حدنصاب، برای کشت پاییزه جاری نشد.

با این حال، امیدها در دل کشاورزان شرق اصفهان همچنان پا بر جاست و کشاورزان این منطقه و سایر مناطق حوضه آبریز زاینده‌رود امیدوارند با افزایش بارش‌ها در هفته‌های آتی، آب برای کشت دوم غلات جریان پیدا کند.

ماه قبل نیز استاندار این وعده را داده بود که در صورت افزایش بارش‌ها در آذرماه، آب برای کشت دوم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

در همین رابطه، علی بصیرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد حدنصاب موردنیاز آب برای جریان در دی ماه گفت: مصوبه‌ای در شورای هماهنگی مورد تصویب قرار گرفته که تأکید می‌کند در صورت رسیدن آب پشت سد به 350 میلیون مترمکعب، دریچه‌های سد برای کشت دوم پاییز کشاورزان باز شود اما رسیدن به این حد بعید به نظر می‌رسد.

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه افزود: در حال حاضر 168 میلیون مترمکعب آب در پشت سد قرار دارد و بارش‌ها نیز در مقایسه با سال قبل کاهشی بوده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها