خبرهای داغ:
مسئول بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی گفت: در کشور ما 11 هزار عنوان قانون تا کنون نوشته شده است اما در کشورهای پیشرفته دنیا 3 هزار قانون داریم که این تورم قانون باعث ایجاد بسیاری از فسادها می شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۴۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

سموئی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان در استان سابقه ای شش ساله دارد. حقوق تنها رشته ای است که گستره اش به کل جامعه می رسد .

وی با بیان اینکه حقوق در همه رشته ها قبل از مرگ و بعد از مرگ انسان جایگاه دارد افزود: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بیشترین ایراداتی که دشمن از نظام اسلامی گرفته حقوقی و زیر پا گذاشتن قانون است.

وی عنوان کرد: کشورهایی که خود ناقضان حقوق بشر و کودک کش هستند ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

مسئول بسیج حقوقدانان استان ادامه داد: اگر بتوانیم جامعه حقوقدانان را بسیج کنیم بسیاری از مشکلات را می توانیم برطرف کنیم و باید حقوقدانان حق طلب و به دنبال عدالت باشند که این خواسته دین است.

وی بیان داشت: سازمان بسیج حقوقدانان شاکله ای از نخبگان و فرهیختگان استان اعم از قضات، وکلا، سر دفتران و نمایندگان حقوقی ادارات و همه حقوقدانان استان اعم از کارشناسان حقوقی است.

سموئی با بیان اینکه شورای عالی قشر در سطح استان تصمیم گیری های کلان را برعهده دارد گفت: چهار کانون فعال در چهار شهرستان بیرجند، قاین، طبس و فردوس فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت ما به عنوان حقوقدانان اسلامی برنامه ریزی ، هدایت و ساماندهی است که باید تهدیدات و شبهات حقوقی به نظام اسلامی را پاسخ گو باشیم.

مسئول بسیج حقوقدانان استان افزود: جذب و سازماندهی اعضا به عنوان انجمن های علمی ـ معرفتی که حلقه های صالحین است و 21 انجمن در استان داریم که انجمن علمی ـ معرفتی ویژه داریم.

وی ابراز داشت: جلسات شورای عالی بسیج حقوقدانان استان را هر 45 روز داریم و جلسات ویژه نیز تشکیل می شود.

سموئی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه حقوق بشر آمریکایی با مستنداتی که آمریکا قبل و بعد از انقلاب چه برنامه هایی بر علیه ایران داشته را برپا کردیم ، نشست های تخصصی حقوقی، کارگاه آموزشی تخصصی حقوقی برای ارتقاء بنیه حقوقی حقوقدانان استان داشتیم.

وی اظهار کرد: اردوهای جهادی مشاوره حقوقی از نزدیک با مشکلات حقوقی مناطق محروم آشنا شدیم و مشاوره از نزدیک در بازدید از شهرک صنعتی مسائل و مشکلات حقوقی را بررسی کردیم.

مسئول بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی گفت: کارگروه اقتصادمقاومتی را شکل دادیم و نقش حقوقدانان را در این بخش بررسی کردیم .

وی ادامه داد: هدف ما در نشست های بصیرتی آگاه سازی حقوق شهروندی است که ما در عمل این کار را انجام دادیم و در موارد مختلف مانند مساجد و محافل عمومی این حقوق را تبیین کردیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح هر محله یک حقوقدان، تفاهم نامه ای با بسیج محلات بستیم عنوان کرد: اعلام آمادگی کردیم که در مساجد استان وکلا و حقوقدانان را برای مشاوره بفرستیم.

سموئی خاطرنشان کرد: ارتباطات نزدیک و موثر با مراکز حقوقی استان مانند دادگستری، سازمان قضایی نیروهای مسلح داریم و مسئولین این سازمان ها عضو شورای عالی قشر بسیج حقوقدانان هستند.

وی با بیان اینکه سه کارگروه فعال در شورای عالی قشر تشکیل شده ادامه داد: کارگروه فرهنگی با موضوع طلاق و کارگروه اقتصادمقاومتی و کارگروهی که اخیرا شروع به فعالیت کرده با مراجعه ما به روستاها در قالب گروه جهادی با مشکلی از مردم مواجه شدیم که ملی شدن اراضی کشاورزی مردم در روستاها موجب شاکی شدن مردم شده بود.

مسئول بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی افزود: شکواییه مردم این بود که روستاها خشکسالی دارند و بسیاری از زمین ها که سند نداشته اند؛ دولت طرح داشته که زمین ها را ملی اعلام کرده و ما در کارگروه فعال در این زمینه مستندات و مستدلات را جمع آوری و کار کردیم که باید در نتیجه آن حقوق بیت المال و حفظ بیت المال در نظر گرفته شود .

وی بیان داشت: با توجه به اینکه زمینه بسیاری از فسادها در جامعه رواج اشرافی گری است در هفته بسیج همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری را برگزار کردیم.

سموئی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره حقوقی دائمی را در دستور کار داریم که یک مرکز مشاوره با حضور کارشناسان حقوقی و وکلا بازگشایی کنیم و به آحاد مردم مشاوره حقوقی رایگان بدهیم.

وی عنوان کرد: آسیب شناسی قشرها در حوزه دانش آموزی و دانشجویی را داریم که حاضریم به این دو قشر مشاوره حقوقی بدهیم.

مسئول بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی تصریح کرد: بسیاری از مفسدین، قانون دان هستند . این حقوق نجومی بگیرها یا اختلاس های کلان را افرادی انجام داده اند که توانستند قانون را دور بزنند .

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم قدرت حقوقدانان بسیجی را بالا ببریم بسیاری از معضلات و مفاسد را نخواهیم داشت . نخبه پروری و کادرسازی را داریم که پست های حقوقی را کسانی داشته باشند که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند.

سموئی خاطرنشان کرد: قانون در کشور ایران قدمت صد ساله دارد و 11 هزار عنوان قانون تا کنون نوشته شده است اما در کشورهای پیشرفته دنیا 3 هزار قانون داریم که این تورم قانون باعث ایجاد بسیاری از فسادها می شود.

وی متذکر شد: متاسفانه بعضی از قوانین در کشور ما ناقض و منقوض می شوند و این معضل است. ما تنقیح قوانین را در فراخور استان کار خود را شروع کردیم که دستور مقام معظم رهبری است.

مسئول بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی گفت: باید یک بانک قانون داشته باشیم زیرا تکثر قوانین باعث فساد می شود و این گستردگی یک مشکل و آسیب است .

وی ادامه داد: بعضی قوانین خودشان جرم زا است که حداقل باید بشناسیم و اعلام و مطالبه گری کنیم و این وظیفه نمایندگان ما در مجلس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها