خبرهای داغ:
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با تأکید بر شناخت دشمن اصلی و پرهیز از دعواهای بی حاصل عنوان کرد: چرا امروز در دانشگاه های ما مشکل میان افرادی باشد که دارای سابقه خیانت بارز به ملت آن هم در امور سیاسی روشن هستند.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۳۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از اصفهان، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران شامگاه سه شنبه در نشست اکران و بررسی مستند آقای نخست وزیر در مجتمع فرهنگی هنری کاشان، اظهار کرد: در طول مبارزات استقلال طلبانه ملت ایران جریانات مختلفی نسخه هایی در کنار نیروهای مذهبی عرضه کردند که دارای تأثیرات و نقاط تمایز مشهودی بوده است.
عباس سلیمی نمین با بیان اینکه برخی جریانات با وجود نسخه های ناکارآمد اما بدون شک در مسیر مبارزه با استبداد و استعمار قرار داشتند گفت: در برهه هایی اختلافات میان جریانات مدعی رهایی ایران آنچنان بالا گرفت که دشمن اصلی فراموش شد؛ واقعیتی که مستند آقای نخست وزیر به آن اشاره می کند.
وی تأکید کرد: در این شرایط از عناصر استبدادگر و استعماری غفلت صورت گرفت و آنها فرصت بازسازی خود را یافتند و موفق شدند ذهن را از سمت خود به جای دیگری منحرف کنند.

این پژوهشگر تاریخ و علوم سیاسی،تغییر اولویت ها در چالش های سیاسی را برای کشور زیان آور دانست وبا تأکید بر شناخت دشمن اصلی و پرهیز از دعواهای بی حاصل عنوان کرد: چرا امروز در دانشگاه های ما مشکل میان افرادی باشند که دارای سابقه خیانت بارز به ملت آن هم در امور سیاسی روشن هستند.
وی با یادآوری سه ضلع ملی شدن صنعت نفت دکتر مصدق، آیت الله کاشانی و فداییان اسلام گفت: می توان به هر یک از این اضلاع از منظر خود بها و تأثیرگذاری بیشتری در این نهضت داد اما به هیچ وجه نقش هیچ یک از آنان را در این مسیر نادیده گرفت.
نشست اکران و بررسی مستند آقای نخست وزیر به کارگردانی محمدرضا امامقلی که با محوریت ۲۸ ماه نخست وزیری دکتر مصدق تولید شده است، با حضور عوامل سازنده و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در «مجتمع فرهنگی هنری شهر» در کاشان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها