فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه با تاکید بر اینکه نوجوانان باید «نه گفتن» را در خود تقویت کنند، گفت: راه مقاومت و پایداری در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف موادمخدر باید بیاموزید و در این مسیر نیز خانواده‌ها می‌توانند این امر را به فرزندانشان بیاموزند تا از «نه» گفتن به همسالان نهراسند.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۱۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرگرد پاسدار محمد مهجوری در دورهپیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر که با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان زرندیه ویژه دانش‌آموز برگزار شد، با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: این دوره با هدف آشنایی با انواع مواد مخدر و اثرات سوء مصرف مواد مخدر، آشنایی با عوامل زمینه‌ساز مصرف مواد و روش‌های پیشگیری و کاهش آسیب سوء مصرف مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی ضمن تشریح اثرات و عواقب سوء مصرف مواد مخدر به نقش والدین در امر پیشگیری از اعتیاد پرداخت و گفت: والدین به عنوان محکم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه‌های تربیتی جوانان و نوجوانان نقش مهمی در پیشگیری فرزندان به موادمخدر دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه گفت: این دوره‌ها در راستای ریشه‌کنی اعتیاد، آگاه سازی مددجویان و همچنین پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود و از آنجایی که خانواده و مدرسه هسته اولیه تشکیل یک جامعه محسوب می شود بنابراین به هر میزان که خانواده و مدرسه سالم تر و از ارزش های اخلاقی و دینی برخوردارتر باشد، آن جامعه سالم تر است.

سرگرد پاسدار مهجوری با تاکید بر اینکه نوجوانان باید «نه گفتن» را در خود تقویت کنند، گفت: راه مقاومت و پایداری در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف موادمخدر باید بیاموزید و در این مسیر نیز خانواده‌ها می‌توانند این امر را به فرزندانشان بیاموزند تا از «نه» گفتن به همسالان نهراسند.

وی نوجوانی را طلایی‌ترین دوره زندگی دانست و گفت: دوره نوجوانی دوره هویت جویی است که با کسب دانش، آگاهی و مهارت برای برگزیدن سبک زندگی سالم و مراقبت از خود، زمینه دستیابی به شایستگی‌ و کمال فراهم می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه تصریح کرد: به دلیل همین حساسیت و اهمیت است که نوجوانان باید مراقب خطراتی که او را تهدید می‌کند باشند.

سرگرد پاسدار مهجوری در پایان خاطرنشان کرد: نوجوانان غافل از این موضوع هستند كه عوارض مصرف مواد مخدر به سرعت ظاهر نمی‌شود و در عین حال با نخستین تجربه، به ادامه مصرف مواد وابسته می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات