فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: افزون بر 600 هزار نفر از مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان به عنوان بسیجی در بخش های مختلف امنیتی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی و سایر حوزه های بسیج فعالیت می کنند
کد خبر: ۸۷۹۲۶۸۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
سردار پاسدار محمد مارانی روز پنجشنبه در حاشیه همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: امروز در مرزهای شرقی کشور بسیاری از مردم این استان به عنوان بسیجی سلاح به دست گرفته و امنیت مرزها را تامین می کنند سد بزرگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان اسلام و انقلاب در منطقه ایجاد کرده اند.
وی تصریح کرد: مردم غیور و مرزدار این دیار هم در دوران قبل و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مرزهای شرقی منشا خدمات ارزنده برای کشور بوده اند.
وی ادامه داد: نمونه بارز رشادت های مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را در هشت سال دفاع مقدس می توان مشاهده کرد به طوری که حضور پررنگ آنان در آن دوران نشان از وحدت و همبستگی همیشگی شان در دفاع از کشور دارد.
وی با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی شیعه و سنی برابر و یکسان هستند تصریح کرد: در همه شهرهای سیستان و بلوچستان یک پیوستگی از برادران اهل سنت و تشیع وجود دارد که توانسته سدی در مقابل همه توطئه ها باشد.
عبدالحکیم یار احمدزهی یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان و رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم این استان با داشتن حس وطن پرستی و میهن دوستی در طول تاریخ با متجاوزان جنگیده و آنان را از خاک مقدس کشور بیرون رانده اند.
وی تاکید کرد: مردم ایران مطمئن باشند طوایف و قبایل و مردان غیور این دیار به هیچ متجاوزی اجازه تجاوز به خاک کشور را نمی دهند و چنانچه کسی به خاک میهن در این خطه از کشور تجاوز کند همانطور که بزرگان ما با متجاوزان جنگیدند و با ذلت و خاری آنان را از کشور بیرون راندند ما نیز قاطعانه چون سدی مستحکم در مقابل شان می ایستیم و خاک منطقه را گورستان آنان می کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از ترفندهای شوم دشمنان به ویژه انگلیس تفرقه افکنی بوده است اما مردم اهل سنت این استان با برادران اهل تشیع خود همیشه تفاهم داشته اند و مساله ای به نام شیعه و سنی در بین آنان وجود نداشته است.
وی ادامه داد: مردم این استان با بصیرت و آگاهی که داشته و دارند هیچ گاه به دشمنان اطمینان نمی کنند و همیشه استکبار جویان را دشمن خود می دانند به طوری که اتحاد و وحدت آنان در کشور نمونه است.
به گزارش ایرنا همایش نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس از روز چهارشنبه 24 آذر به مدت سه روز در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرده است.
ارسال نظرات