با توجه به ظرفیت عظیم و گسترده آذربایجان غربی در خصوص پیاده سازی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری به نظر می رسد که افراد بیکار و جویای شغل حتی با هزینه های بسیار اندک اقدام به سرمایه گذاری در طرح های اقتصاد مقاومتی کنند.
کد خبر: ۸۷۹۲۵۷۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دشمنان ایران اسلامی همواره در صدد بوده اند که ضربات کاری و تأثیرگذار در همه عرصه ها بر کشور و نظام اسلامی وارد سازند اما از همان سالهای نخستین انقلاب هرچه انجام داده اند به حول و قوه الهی و بصیرت مردم انقلابی ایران نقش بر آب شده است.

آنها وقتی دیدند نمی توانند از طریق جنگ و تجاوز و تهدید کار خود را پیش برند این موضوع را مدنظر قرار دادند تا با استفاده از برخی ضعف های موجود در اقتصاد کشور و آسیب شناسی و تحلیل و بررسی آنها به ظن خود بتوانند به نیات شومشان برسند.

از این رو شبانه روز کار کردند که فعالیت های اقتصادی و تجاری کشورمان را در سراسر جهان با اختلال مواجه سازند و اخلالگری را در پیش گیرند و مانع انتقال و گردش آزاد سرمایه و کالا به داخل و خارج از کشور شوند.

با توجه به شرایط مذکور می توان گفت که آسیب شناسی اقتصاد داخلی و تلاش برای تکیه بر توانمندی های داخلی امروزه مهمترین راهکار در جنگ نرم و اقتصادی استکبار علیه انقلاب اسلامی است و اقتصاد مقاومتی حرف اول و آخر را در این زمینه می زند.

اقتصاد مقاومتی یعنی با استفاده از ظرفیت های داخلی و بومی به نتایج و دستاوردهای بزرگ دست یافت و از طریق کارگاههای کوچک چرخ اقتصاد را در کلان و به صورت کشوری به گردش درآورد، گرچه برای صنایع بزرگ نیز این مورد صدق دارد و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد اما در شرایطی که بیکاری در جامعه بیداد می کند کارگاههای کوچک و ایجاد اشتغال می توانند در سراسر مناطق کشور بهترین رویکرد در بین مسئولان باشد.

از این رو آذربایجان غربی به عنوان یکی از مهمترین و با استعدادترین مناطق کشور در زمینه پیاده سازی طرح های اقتصاد مقاومتی می تواند به طور ویژه مدنظر برنامه ریزان و مسئولان باشد و افرادی که در این استان اقدام به فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی کرده اند موفق بوده و به دستاوردها و اشتغال زایی قابل قبولی دست یافته اند.

صنایع دستی راهکاری برای رهایی از بیکاری/ اشتغالزایی برای 15 نفر با تولید صنایع دستی

لادن علیپور اظهار کرد: بنده دارای مدرک تحصیلی دیپلم و در زمینه صنایع دستی فعالیت دارم.

وی افزود: ما در ابتدا محصولات صنایع دستی را از کشور ترکیه وارد می کردیم اما بعدها تصمیم گرفتیم که در کشور خود تولید کنیم.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی از شهرستان سلماس گفت: هم اکنون 15 نفر از بانوان در کارگاه شهرک صنعتی سلماس فعالیت کرده و خوشبختانه محصول تولیدی نیز از نظر کیفی مطابق با استانداردهای روز اروپا است.

علیپور ادامه داد: توصیه بنده به جوانان این است که تنها به شغل های پشت میز نشینی و اداری فکر نکرده و برای رهایی از بیکاری و کسب درآمد، به صنایع دستی بپردازند.

کارم را از سرمایه اندک آغاز کردم/ جوانان به دنبال استخدام نباشند

علیرضا آگاهی اظهار کرد: بنده در کار تولید و بسته بندی چیپس و میوه جات فعالیت داشته و کارم را از سرمایه اندک آغاز کردم.

وی که در زمینه اقتصاد مقاومتی در ارومیه فعالیت می کند، افزود: سپس بسیج سازندگی و سپاه نیز حمایت های مالی به مبلغ پنج میلیارد ریال کردند.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: به نظر بنده خانواده ها می توانند در کارگاه ها و حتی در پارکینگ های خود این کار را به صورت خانوادگی انجام دهند و در این رابطه با توجه به اینکه بنده علاقه مند به این کار و از سویی باغدار نیز بودیم این شغل پرسود را انتخاب کردم.

آگاهی خاطرنشان کرد: توصیه بنده به جوانان این است که تنها به دنبال استخدامی های دولت و کارهای اداری و پشت میز نشینی نبوده و به چنین شغل های که می توان با سرمایه اندک نیز انجام دهند توجه کنند.

ارسال نظرات