مراسم بزرگداشت روز کوهستان با حضورجمع کثیری از دوستداران طبیعت، کوهنوردان، دانش آموزان، مسئولین شهرستان و مدیرکل منابع طبیعی استان البرز در فرهنگسرای شهیدمطهری هشتگرد برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۹۲۵۵۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مراسم بزرگداشت روز کوهستان با حضورجمع کثیری از دوستداران طبیعت، کوهنوردان، دانش آموزان، مسئولین شهرستان و مدیرکل منابع طبیعی استان البرز در فرهنگسرای شهیدمطهری هشتگرد برگزارشد.

بزرگداشت روز کوهستان در ساوجبلاغ برگزار شد

پخش تصاویر متنوع و فیلم های کوتاه مربوط به پاسداشت وحفظ طبیعت از برنامه های آغازین این مراسم بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز در این مراسم با بیان اهمیت کوهستان در زندگی بشر گفت: کوهستان ها منبع تامین آب و بسیاری از ملزومات زندگی جوامع شهری هستند.

فرضی افزود: این همایش ها اهمیت فراوانی در مسیر پاسداشت واستفاده بهینه از ظرفیتهای کوهستانی دارند.

وی گفت: مشارکت های مردم در حفاظت وپاکسازی طبیعت،در فرایندهای منابع طبیعی بسیار موثر بوده و متولیان امر را در راه رسیدن به هدف کمک زیادی خواهد کرد.

فرضی از حضور دوستداران طبیعت در اجرای طرح جنگلانه در ساوجبلاغ هم تقدیر کرد و اظهار داشت: مشارکت عمومی در حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی موجب جلوگیری از تخریب این منابع است ومی تواند در احیای مجدد رویشهای کوهستانی به ما کمک کند.

معاون فرماندارساوجبلاغ هم کوهنوردان را پیش قراولان دوستی با طبیعت دانست و گفت: طبیعت اساس پیشرفت جوامع بشری است وما همواره نیازمند طبیعت هستیم.

قبادی به ظرفیت های بالای گردشگری وتوریسم در ساوجبلاغ اشاره کردوافزود:وجود جلوه های طبیعی وچشم اندازهای متنوع دراین شهرستان قابلیت بالای پذیرش توریست را داشته و می توان از این بحث برای پیشرفت فرهنگی و گردشگری شهرستان استفاده کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها