خبرگزاری بسیج: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: باقرشهر ظرفیت بالایی به عنوان یک شهر معین در مواجه با حوادث بزرگ استان تهران دارد .
کد خبر: ۸۷۹۲۵۲۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن بازدید از غرفه شهرداری باقرشهر در دومین نمایشگاه جامع مدیریت بحران، این بخش را به دلیل امکانات و تجهیزات خوبی که در مدیریت بحران دارد  یکی از شهرهای مقتدر و معین  استان تهران در مواجه با حوادث دانست .

وی در حاشیه این دیدار گفت: با توجه به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران حادثه خیز است همواره برای هر گونه حادثه ای باید آمادگی داشته باشیم و این آمادگی را ارتقا ببخشیم لذا برپایی این نمایشگاه ها با حضور شرکت‌های خصوصی و دولتی وتجهیزات و امکاناتی که دارند محل تبادل اندیشه ها ، نظرات و امکانات است .

اسماعیل نجار در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که امکانات در مواجه با حوادث بزرگ محدود است اما ما پیش بینی کرده ایم که بتوانیم تمام امکانات و تجهیزات اعم از بخش خصوصی و دولتی را به خدمت بگیریم و در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بعد از حادثه زلزله بم ابلاغ فرمودند که حتی تمام نیروهای مسلح باید امکاناتشان را در اختیار قرار بدهند تا آسیب ها کاهش یابد لذا با بسیج این امکانات و ظرفیت ها باید بیشترین بهره وری را از توان موجود ببریم .

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: استفاده از دانش روز بسیار در مدیریت بحران مهم است و بسیاری از وسایل و تجهیزات اختراع شده و یا به ثبت رسیده اند که باید به تولید انبوه برسند تا در مراحل مدیریت بحران موثر واقع شوند .

وی در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری برای وجود پالایشگاه‌های موجود در سطح شهرها که ممکن است حوادث زیادی را رقم بزنند اندیشیده شده است، گفت : در بسیاری از کشورها پالایشگاه‌ها در وسط شهرها هستند که این شرکت‌ها و پالایشگاه‌ها خود امکانات بالایی در زمان وقوع حادثه می‌توانند در اختیار قرار دهند از همین رو با برخی از صنایع بزرگ درصدد امضاء تفاهم‌نامه هستیم تا در صورت نیاز از ظرفیت‌های معرفی‌شده از سوی آن‌ها استفاده بهینه شود.

نجار همچنین دومین نمایشگاه جامع مدیریت بحران را قوی‌تر از نمایشگاه قبلی دانست و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با تجهیز امکانات قوی‌تر عمل کرده که اگر تجدید شود و هماهنگی‌های لازم را به دست آورد می‌تواند یکی از بهترین نمایشگاه‌ها باشد .

 

ارسال نظرات