دکتر زاکانی در نشست انقلابی گری در دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: از آقای روحانی انتظار است که مطالبه به حق نماید تا تحریم ها رفع شود اما منطق غلط در همین نامه نگاری است که باید مراقب بود که دچار آسیب خواهیم شد.
کد خبر: ۸۷۹۲۵۰۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی زاکانی در نشست انقلابی گری که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی با حضور دانشجویان در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به نفوذ در دل،ذهن و اعتقادات دشمن در جنگ نرم و ساحت های مختلف زندگی با اشاره به انجام عمل انقلابی اظهار کرد: الگوی اقتصاد آزاد برگرفته از غرب و دامن زدن به فقر و غنا و عدالت اجتماعی غربی در تریبون نمازجمعه که از سرازیر شدن ثروت ، ثروتمندان به فقیر تا ساکت باشند و شورش نکنند و تصویب بودجه در سال 71 برای مقابله با اغتشاشات مردم و ایجاد سرفصل بودجه دفاعی تا اینکه اگر اتفاقی افتاد بتوان مردم را آرام کرد و سرکوب نمود عملکرد انقلابی نیست و غیر انقلابی است.

وی با اشاره به فیش های نجومی افزود: این فیش ها از نظر آقایان ایرادی ندارد و عین حق و حقوق آنهاست چرا که آنها طبقه ممتاز جامعه هستند و وقتی حکومت می کنند برای اداره حقی دارند و حقوق های 50 میلیونی حق آنهاست و ذخیره انقلاب هستند چون هزاران میلیارد پول دارند و امکانی فراهم کردند که مبلفی به طبقه پایین جامعه برسد و این فرهنگ غلط غربی است که در جامعه ما رواج یافته است.

زاکانی خاطر نشان کرد: اگر یک مدیری حیف کند شما بگویید چرا حیف کردی اما مدیری که کمتر حیف کرد و دست پاک نبود و مال مردم را میل کرد و غارت کرد دیگر ندهید و این منطق کارگزاران و دوم خردادی هاست.

وی ادامه داد: اینها ثروت های چند هزار ملیاردی دارند اما پدران و اطرافیانشان محتاج بودند و قدرت را سبب کسب ثروت کردند و عده ای از سر زرنگی و قانون دانانِ قانون شکن که غارت گری کردند و حمایت مسئولین را دارند چون سهم مسئولین را دادند و بعد صحبت از انقلابی و انقلابی گری می کنند.

زاکانی با اشاره به عنصر انقلابی گفت: امروز عنصر انقلابی، عنصری است که باید همه داشته ها را در طبق اخلاص بگذارد و با فساد و دروغ و تبعیض و ناکارآمدی و آسایش طلبی مسئولین و حرف زدن صرف مسئولین، منطقی برخورد کند و در مقام پرسش گری جامعه را به سمت موضوع سوق دهد و مسئولین باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: عنصر انقلابی همه وجود خود را وقف می کند که نیازهای جامعه ،کار و تلاش و رشد و پیشرفت ایران اسلامی را مورد اقدام و عمل قرار دهد.

زاکانی اضافه کرد: عنصر انقلابی حاشیه نشین نیست و در کف جامعه کار می کند و نان حلای می خورد، کشور ما داراست و عده ای به سهم خود قانع نیستند و غارت گری می کنند.

وی با بیان اینکه فساد اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد گفت: باید از دانه درشت ها برخورد شود نه خورده پاها، بیش از 8هزار میلیارد پول فرهنگیان که نزدیک به یک میلیون نفر انسان های زحمت کش و سخت کوش هستند را چند ده نفر آدم بردند و توجیه می کنند و بنده یک نفرشان را می شناسم که 800 میلیارد از این صندوق گرفته است آیا این ظلم نیست؟.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: هدف جدی خود را در حوزه انقلابی گری،کارآفرینی و تلاش برای عزت آینده و پیشرفت  بگذارید و در دانشگاه و بیرون باید انقلابی خواهی داشت تا امنیت جامعه خَلق شود و با منطق و درک ایران اسلامی بر باد جهان می نشیند و عمل انقلابی و فرد انقلابی اینگونه است.

وی از اظهار تحیر از نامه روحانی به ظریف و صالحی گفت: نامه آقای روحانی به ظریف و صالحی تعجب دارد آیا اینها برجام را مطالعه نکرده اند که متنش چیست؟ یا دقت نکرده اند و یا فکر نکرده اند و دچار فراموشی شده اند که این نامه زدن یعنی چه؟

زاکانی افزود: در برجام آمده که اگر ما شکایت هم کنیم قطع و یقین ما محکوم هستیم چرا که آن هفت عضو با آنها هستند یا حداقل 5 نفرشان طرف آنها هستند و استکبار خود را حق می داند هر چند حق با ما هم باشد و این نشان می دهد که مشاورین گزارش نادرست داده اند و خوش خیالی کرده اند یا نفوذی ها کار می کنند و عمدانه این را انتقال و القاء می کنند.

وی گفت: بنده به آقای ظریف گفتم آقا یک چشم به نامه رئیس جمهور بگویید اما اقدامی نکنید که موجب تهدید برای ما می شود و مسئولین آمریکا خود اعلام کرده اند که در برجام همه چیز به نفع آنهاست و ما را مهار کرده اند و راه ها را بسته اند.

زاکانی گفت: از آقای روحانی انتظار است که مطالبه به حق نماید تا تحریم ها رفع شود اما منطق غلط در همین جا و نامه نگاری است که باید مراقب بود که دچار آسیب خواهیم شد.

زاکانی با بیان اینکه برخی نمی خواهند جامعه آرام باشد اظهار کرد: خروجی این تنش ها مردم را در ابهام و گرد و غبار قرار می دهد و آنها با استفاده از این فرصت کار خودشان را می کنند و این دوگانه هایی که ایجاد می شود همه ایجاد ابهام و سوال در جامعه و غبارآلود می کند.

وی با اشاره به راه برخورد با این رویداد افزود: برخورد عقلانی کردن و پرسش و پاسخ قانع کننده و منطقی از مسئولین و سکوت نکردن و مطالبه گری سبب می شود این ابهامات بر طرف شود.

زاکانی با بیان اینکه امروز عده ای کار خود را می کنند خاطر نشان کرد: امروز اتفاقات تلخی برای جامعه می افتد و عده ای کار خود را می کنند و باید سوال کرد و اگر سکوت کرد آینده خیلی تلخی و غبارآلود در فضای جامعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: دقت کردن ،عقلانی با موضوعات برخورد نمودند و سوال کردن و مطالبه گری وظیفه هر جوان دانشجو است.

زاکاتی تاکید کرد: امروز فساد و دورویی و دروغ گویی در جامعه است و باید با آن چه کم و چه زیاد و چه خوب و بدش مبارزه کرد اما اولویت باید با دانه درشت ها باشد تا دیگران عبرت بگیرند.

وی در جواب دانشجویی در خصوص برجام و عجله کردن در این زمینه گفت: رهبری فرمودند عجله نکنید ، سهم آقای لاریجانی،روحانی،ظریف و سایر مسئولین در تصویب برجام باید مشخص شود و بگویند که چرا اینگونه شد و کش.ر دچار خسران شده است.

زاکانی عنوان کرد: امروز ما شاهد هستیم رهبری را در این امر دخیل می کنند که بار را از دوش خود بردارند و رهبری بارها تاکید کردند بنده در مسائل ریز دخالت نمی کنم و ما در کمیسیون برجام دیدم گروه 8 نفره ناظر برجام اطلاع از سند برجام نداشتند.

وی تصریح کرد: دبیر شورای امنیت ملی در کمیسیون برجام اعلام کرد همه ابعاد برجام را اطلاع ندارم و کسی که باید پاسخگو باشد آقایان لاریجانی،روحانی و ظریف هستند که از همه برنامه ها خبر داشتند و با مشورت هم برجام را 20 دقیقه ای در مجلس تصویب کردند.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: باید با احترام نقد کنیم و پاسخ مناسب را بشنویم و اشکالی که در خودمان وجود دارد به گردن دیگری نیندازیم چه برسد که رهبری انقلاب باشد.

وی در پاسخ سوالی در مورد کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: ما جریان اجتماعی اصلاح گر که در مقابل فساد و تبعیض و نقص و عیوب جامعه سکوت نمی کند و جایگزین دارد و در این مسیر جریان انقلاب و جبهه اسلامی بهترین را انتخاب کند تا رقابت درست در صحنه انجام و از زاویه نگاه انقلاب اسلامی و جامعه باشد و نیازها دیده شود.

زاکانی افزود: جریان انقلاب متحد و منسجم از الان دنبال اصلاحات باشد و رفع تبعیض و فساد و عدالت و آزادی برای همه آحاد مردم نه عده ای خاص، بنده سخنرانیم در مشهد لغو شد و به رئیس جمهور نامه نوشتم که چرا تبعیض است و آزادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اولویت استقلال،آزادی و ساختن و سازندگی و مبارزه با مفاسد است و بعد بحث انتخابات بیان کرد: جریان انقلاب باید انتخاب درست کند و ما باید به او کمک کنیم و الان بحث سلیقه نیست و بنده در صحنه برای جریان اصلاح گری انقلابی هستم.

نماینده سابق مجلس در جواب سوال کننده دیگری در خصوص موضوعات فساد در دولت های مختلف و تورم و شکست اقتصادی در دولت قبل عنوان کرد: متاسفانه دروغ های بزرگ را مردم داده اند و سبب شده اند مردم واقعیت ها را نبینند ما قبول داریم در دولت خاتمی و احمدی نژاد فساد بوده اما در این دولت فساد و غارت گری بی داد می کند.

وی افزود: اگر شما اعتقاد دارید با برجام جنگ بر علیه ملت ما انجام نشده باید بدانید که اصلاً قرار نبوده جنگی باشد و تمام مسئولین در کمیسیون برجام تاکید داشتند که امنیت ما تامین است و ارتباطی با برجام ندارد.

زاکانی با بیان اینکه اگر در دولت احمدی نژاد و دولت های قبلی جنس چینی می آمده و نقص بوده افزود: در دو سال این دولت شش برابر واردات از چین افزایش یافته و کارگران ما بیکار هستند و قرارداد با بوئینگ آمریکا می بندند تا پول ها به آنجا برود و کارگر ما بیکار شود این واقعیت است که باید دید.

وی تاکید کرد: وقتی ما انرژی هسته ای موشک می سازیم آیا نمی توانیم خودرو بسازیم باید به داخل توجه کنیم نه به بیرون توجه کنیم و کارخانه های ما تعطیل شود و یا افرادی که بر اثر دزدی به زندان افتاده بودند دوباره به منصبی گمارده شوند و به چپاول بیت المال باز گردند.

زاکانی گفت: ما امروز از بی عملی دولت رنج می بریم و مشکل این است که عده ای از قِبَل این بی عملی سود می کنند و هیچ کس چیزی به آنها نمی گوید.

وی با اشاره به فسادهای مختلف در دولت های گوناگون گفت: ما آقای رحیمی را در مجلس های قبل برای دیوان محاسبات قبول نداشتیم و یا آقای مرتضوی را همینطور اما همین آقایان چپ از آنها حمایت کردند برادر آقای جهانگیری عضو شرکتی است که تخلف دارد اما آنها چیزی نمی گویند و باید اینها گفته و برخورد شود.

در این جلسه دانشگاه صنعتی از ورود غیر دانشجویان این دانشگاه جلوگیری به عمل آورد و حتی درب سالن های را نیز بست که کسی وارد نشود و در این نشست از اعضای سایر تشکل ها نیز حضور داشتند و آزادانه سوالات خود را گفته و پاسخ گرفتند و جلسه در کمال آرامش برگزار و پایان یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها