مراسم بزرگداشت هفته وحدت و قرآن در آموزشگاه شهید مجتبی حسینی شهرستان قدس

به مناسبت هفته وحدت،مراسم بزرگداشت هفته قرآن وعترت در آموزشگاه شهید مجتبی حسینی شهرستان قدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۲۴۴۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

خبرگزاری بسیج:مراسم بزرگداشت هفته وحدت و  قرآن به همت کارشناسی گسترش فرهنگ نماز،قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان قدس- با حضور محمدرضا بهمنش:مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس ، علی کریمی:رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران- حجت الاسلام قاسمی: مؤسس حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان قدس- حجت الاسلام روستا آزاد: مسئول امور زکات شهرستان قدس-محمدقاسمی:معاون پرورشی و تربیت بدنی و همچنین کارشناس مسئول و کارشناس قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان قدس در آموزشگاه شهید مجتبی حسینی برگزار شد.

محمدرضا بهمنش: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در حاشیه این مراسم:

همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در حاشیه این مراسم تصریح کرد:قرآن چراغ هدایت انسان ها می باشد و این کتاب بزرگ برای راهنمایی و به کمال رسیدن انسان نازل شده که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد.

وی با اشاره به اینکه،مهم ترین نقش قرآن ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلات است،خاطر نشان کرد: قرآن این هدایت گر بی همتا به مباحث توحیدی و خداشناسی و برقراری پیوندهای عاطفی میان خود و مردم در آنها ایمانی به وجود آورده است که ، حاضرند وجود خود را فدای آن کنند.

بهمنش یکی دیگر از تأثیرات قرآن را شفا و رحمت دانسته و عنوان کرد: آنگاه که درمانده و ناامید از همه جا می شویم ، قرآن دل هایمان را به سوی خود معطوف می دارد ، با قرآن می توان خدا را شناخت و هر کس می خواهد خدا را بشناسد ، هر کس می خواهد بداند از کجا آمده و به کجا می رود ، هر کس می خواهد از خودبینی و بزرگ بینی به دور باشد ، باید سراغ قرآن ، این کتاب روشن الهی برود و از آن درس گیرد و در آیاتش تفکرکند .

مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در بخش دیگری از سخنانش،قرآن را سفره ای گسترده برای آحاد ملل خوانده افزود:قرآن زبانی دارد که زبان عامه مردم است ، و رحمتی است برای انسان ها.

این مقام مسئول در پایان گزارشی اجمالی از کارهای صورت گرفته در جهت بزرگداشت مقام قرآن در آموزش و پرورش شهرستان قدس ارائه نموده و مطرح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس جهت آشنایی با قرآن، آغاز برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان در همه مقاطع در هفته بزرگداشت قرآن و هفته وحدت ، برگزاری نشست های دانش آموزی با موضوع قرآن و عترت ، تجلیل از دانش آموزان نخبه قرآنی ، پخش تلاوت روزانه قرآن قبل از شروع کار اداری و تلاوت یک صفحه از قرآن کریم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در اداره از جمله این برنامه هاست.

*درپایان  این مراسم نیز:محفل انس و قرائت قرآن برگزار،و از قاریان برتر تجلیل و قدردانی به عمل آمد، وهمچنین:در بین برنامه سئوالات قرآنی به صورت شفاهی طرح و به دانش آموزانی که پاسخ صحیح دادند جوایزی اهدا شد.*

ارسال نظرات
آخرین اخبار