بوشهرـ حجت الاسلام مزارعی گفت: آیه های بسیاری در کتاب الهی در خصوص وحدت اشاره کرده که سفارش می کند مراقب باشید بین مسلمانان تفرقه ایجاد نشود.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۴۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبر گزاری بسیج  از بوشهر، حجت الاسلام سروش مزارعی مسئول عقیدتی نظارت حوزه های مقاومت بسیج کربلا و قدس ظهر  امروز در جمع کارکنان سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر با تبریک به مناسبت هفته وحدت، گفت: آیه های بسیاری در کتاب الهی در خصوص وحدت اشاره کرده که سفارش می کند مراقب باشید بین مسلمانان تفرقه ایجاد نشود.

این مبلغ دینی اظهار کرد: در جامعه اسلامی از همان ابتدای خلافت پیامبر اسلام تا کنون به موضوع وحدت توجه خاصی بوده است و سعی شده است بین شیعه و سنی وحدت انجام و در کنار یکدیگر قرار گیرند.

حجت الاسلام مزارعی افزود: پیامبر نبی اکرم اهدافی جزء وحدت بین مسلمین نداشته است و در دوران فتح مکه نیز فرمودند اگر می خواهید شیطان از شما دور شود وحدت داشته باشید و سعی کنید در برنامه های یکدیگر مانند نمازهای جماعت شرکت کنید.

وی با اشاره به اینکه موضوعی که مهم است وحدت شیعه و سنی است،بیان کرد: اهلبیت عصمت و طهارت همیشه وحدت محور اصلی می دانستند به گونه ای که امیرالمومنین(ع) برای خلافت صبر و امام حسن(ع) سکوت کرد.

این مبلغ دینی عنوان کرد: وحدت به این معنا نیست که اهل سنت به شیعه بپیوندد و یا بلعکس، به این معنا است که باید نقاط مشترک را پیدا کنیم و اهدافی که اسلام مطرح می کند با توجه به شرایط به آن عمل کنیم.

مزارعی تصریح کرد: انقلاب و بنیانگذار انقلاب تاکیدات و سفارشات زیادی به موضوع وحدت داشته اند و امروز نیز مقام معظم رهبری به این امر تاکید فراوان دارند و ما نیز باید در این مواقع حساس وحدت شیعه و سنی را حفظ کنیم./انتهای پیام

ارسال نظرات