فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان:

قوم بلوچ همواره مدافع نظام و ایران اسلامی است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امروز اقوام و طوایف بلوچ در قالب دسته‌های رزمی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه مدافع امنیت پایدار در جای جای خاک سیستان و بلوچستان هستند
کد خبر: ۸۷۹۲۳۱۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی صبح امروز در همایش "نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در صدمین سالگرد مبارزات مردم این خطه علیه استکبار انگلیس" در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و ایام ولادت حضرت محمد(ص) اظهار داشت: اهداف والایی از جمله افزایش همبستگی ملی، تقویت وحدت، خنثی نمودن نقشه‌های استعمار و معرفی اقدامات شایسته قوم بلوچ در سطح ملی در این همایش دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان در طول تاریخ نماد وحدت بوده و هستند و چه در حوزه مذهبی و چه در حوزه قومی با هم پیوستگی‌های فراوانی دارند.

وی بیان کرد: مردم بلوچستان قومی نجیب، مهربان و وطن‌دوست هستند که خاک خود را مادر خود می‌دانند و همواره با دل و جان از خاک این وطن محافظت کرده‌اند.

معروفی افزود: قوم بلوچ مردمانی متدین، خداجو، مهمان‌نواز، قدرشناس و شجاع هستند که همواره در راه دفاع از وطن از خود دلاوری نشان داده‌اند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مبازرات قوم بلوچ با انگلیسی‌ها و پرتقالی ها و حضور گسترده آنها در دوران دفاع مقدس و همچنین حضور پررنگ آنها در امنیت پایدار منطقه امروز بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه هر قوم را باید با توجه به عقبه آن شناخت، تصریح کرد: عقبه قوم بلوچ بسیار پرافتخار است چرا که این قوم روزی مقابل استعمار انگلیس ایستادند و روزی هم مردان مردی از تبار همان قوم مبارزه با انگلیس، 3000 کیلومتر را طی کردند و در جبهه‌های غرب کشور مقابل دشمنان ایستادند و بهترین فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام کردند.

معروفی با اشاره به تقدیم 533 شهید از جانب قوم بلوچ، اظهار داشت: 485 شهید از این تعداد شهدای دفاع مقدس و شهدای برقراری امنیت پایدار سیستان و بلوچستان، 35 شهید در حادثه هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا و 13 شهید، شهدای ترور هستند که توسط ایادی آمریکا و استکبار جهانی به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز هم اقوام و طوایف بلوچ در قالب دسته‌های رزمی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه مدافع امنیت پایدار در جای جای خاک سیستان و بلوچستان هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار