ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی در دورترین نقاط روستایی و تشکیل کلاس حتی برای مناطقی با 1 یا 2 دانش آموز و افزايش چشمگير پوشش تحصيلي از خدمات قابل ستایش در نظام جمهوری اسلامی محسوب مي شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۰۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت توسعه پوشش تحصیلی دانش آموزان استان تاکید نمود و گفت: هرچند که استان زنجان با پوشش تحصیلی 99.8 درصد در مقطع ابتدایی، رتبه دوم کشور را داراست ولی برای تحصیل 0.2 درصد باقیمانده که اغلب دانش‌آموزان فاقد توانایی جسمی و ذهنی برای آموزش هستند نیز باید تدابیر لازم جهت تجمیع و پوشش مالی و آموزشی آنان اتخاذ گردد.

اسداله درویش امیری ضمن ابراز خرسندی از کسب رتبه اول در پاسخ به پرسش مهر از سوی آموزش و پرورش استان زنجان، کسب این مقام را حاصل تلاش فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان زنجانی عنوان نمود و افزود: کسب رتبه اول کشوری هم به لحاظ تعداد برگزیدگان در بخش‌های مختلف و هم به جهت مشارکت خانواده‌های زنجانی در طرح "پرسش مهر" که هر ساله از سوی ریاست محترم جمهوری مطرح می شود بسیار زیبنده و ارزشمند است.

مدير عالي استان درخصوص فعالیت موسسات غیرحرفه‌ای در آموزش پیش‌دبستانی، اظهار داشت: می توان با شناسایی این مراکز نسبت به دریافت مجوزهای لازم و استفاده صحیح از ظرفیت آموزشی آنان اقدامات مناسبی انجام داد.

استاندار زنجان همچنین پس از ارائه گزارش معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، میزان 98 درصدی سطح باسوادی در استان زنجان را مطلوب دانست و گفت: 2 جلسه از مجموع جلسات شورای آموزش و پرورش استان در سال به منظور بررسی مباحث نهضت سوادآموزی استان، به این موضوع اختصاص یابد

ارسال نظرات