آزاد شدن حلب به معنای تغییر مسیر جنگ است

جشن پیروزی حلب

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت سرانجام پس از عملیات سخت و نفس‌گیر خود در محله‌های شرقی حلب، این شهر را به طور کامل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند و امنیت و ثبات را به آن بازگرداندند.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۴۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت سرانجام پس از عملیات سخت و نفس‌گیر خود در محله‌های شرقی حلب، این شهر را به طور کامل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند و امنیت و ثبات را به آن بازگرداندند. خبرنگار تسنیم در سوریه، عملیات نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای آزادسازی محله‌های شرقی که به مدت چندین سال در اشغال گروه‌های تروریستی به سرکردگی باند تروریستی جبهه‌النصره قرار داشت، با فتح آخرین قلعه تکفیری‌ها به پایان رسید و به این ترتیب دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور به طور کامل آزاد و پاکسازی شد.
عملیات آزادسازی محله‌های شرقی حلب از یکشنبه 30 آبان 95 برابر با 20 نوامبر 2016 آغاز شد تا حدود یک چهارم این محله‌ها در مدت تنها سه روز از آغاز عملیات از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی شود که مهمترین محله‌های آزاد شده شامل «مساکن هنانو، جبل بدرو، الأرض الحمرا، بعیدین ، الحیدریه،الهلک و دوار الجندول» می‌شود.
تلویزیون سوریه اعلام کرد که پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه و عقب‌نشینی افراد مسلح از شرق حلب، ارتش کنترل کامل این شهر را در دست گرفت.
تلویزیون سوریه همچنین تصاویری از جشن و شادی ساکنان حلب از پیروزی ارتش را پخش کرد. این پیروزی برای ارتش سوریه بزرگترین پیروزی از زمان آغاز بحران در این کشور محسوب می‌شود.
پیش از این اعلام شد عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شرق حلب پس از آن که ارتش مناطقی نظیر شیخ سعید را تحت کنترل درآورد، وارد آخرین مراحل خود شد.
خبر آزادی کامل حلب در حالی منتشر شده که شبکه‌های مختلف خبری تصاویری را از شادمانی مردم در این شهر در پی پیروزی ارتش منتشر کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، اهالی حلب برای نشان دادن شادی خود از پیروزی‌های ارتش، به خیابان‌ها آمده و تیر هوایی شلیک می‌کنند.
رامی عبد الرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: مخالفان عصر دوشنبه به شکل کامل از شش محلۀ بستان القصر، الکلاسه، کرم الدعدع، الفردوس، الجلوم و جسر الحج عقب نشینی کرده‌اند. او با اشاره به "فروپاشی کامل" صفوف مخالفان گفت: نبرد حلب به پایان رسید. عصر دوشنبه، ارتش سوریه نیز از سیطره بر 98 درصد مناطق شرق حلب خبر داد.
آخرین خبرها از شرق حلب حاکیست: حدود 800  تروریست در محاصره نیروهای سوریه هستند و نبرد همچنان ادامه دارد. برخی منابع آگاه از درخواست برقراری آتش بس از ساعت 9 امروز به وقت محلی  خبر داده اند، اما اعلام کردند: ارتش این مسئله را قبول نکرده و به حملات خود به تروریست های تکفیری ادامه می دهد. همزمان با پیروزی های چشمگیر نیروهای سوری، مردم حلب در این شهر به جشن و شادمانی پرداختند.
همزمان با شکست سنگین تروریستها در حلب،  گروه های تکفیری یکدیگر را به خیانت متهم می کنند. گزارشهایی نیز از فرار تروریستها در کوچه ها و تونلهای جنوب شهر حلب حکایت دارد. نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت اشغال تروریستها را در شرق حلب محاصره و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کردند.
 حلب، قلب صنعتی سوریه، از سال ۲۰۱۲ به دو پاره تقسیم شده و بخش شرقی آن در کنترل شورشیان بود. تصرف کامل حلب پیروزی کلیدی برای ارتش سوریه و متحدان آن محسوب می‌شود؛ هرچند هنوز بخش‌های بزرگی از سوریه در اختیار مخالفان دولت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار