همايش بزرگ "وحدت آفرين" در تربت جام برگزار شد

همايش بزرگ وحدت آفرين با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان رضوی، ائمه جمعه شیعه و سنی خراسان بزرگ و سیستان و بلوچستان و گلستان در تربت جام برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۳۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: شهرستان تربت جام الگوي زندگي مسالمت آميز، همگرايي و وحدت بين مسلمانان است و بايد به مردم جهان صادر شود.‌

دکتر حسيني افزود: هفته‌ وحدت از دوازده تا 17 ربيع به روايت شيعه و اهل سنت به هفته ميلاد و تولد وحدت ،همگرايي براي کل مسلمانان ايران تبديل شده است.

وي تصريح کرد: حضرت امام خميني (ره) منادي وحدت بودند که فرمودند "اگر کسي تفرقه بين مسلمانان ايجاد کند يا جاهل است يا از تفرقه افکنان هستند".

وي خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبري در اين راستا مي فرمايند "آن کسي که نداي تفرقه سر مي دهد در زمره مزدوران دشمن قرار دارد".

وي تاکيد کرد: پيام اصلي انقلاب، اسلام خواهي و الگوي بي بدليل براي جهان است و تا وحدت ،همگرايي بين مسلمانان جهان حاکم شود اين مسير را ادامه خواهيم داد.

دکتر حسيني عنوان کرد: فکر و انديشه شيخ الاسلام احمد جامي تقريبي بود و اين الگويي براي وحدت مسلمانان است.

در ادامه نماينده مقام معظم رهبري در حوزه هاي علميه اهل سنت خراسان رضوي اشاره داشت: فريادي که بخواهد الفت شيعه و اهل سنت را برهم بزند شيطاني است.

وی گفت: همه ما در هفته وحدت تصميم بگيريم به سهم خود در حفظ فضاي الفت، همدلي، هم ياري و همگرايي جامعه وظيفه را ادا کنيم.

حجت الاسلام فرجامي افزود: آن فرياد و سلاحي که بخواهد اين الفت را برهم بزند آن فرياد و بوق و سلاح شيطان است.

وي اضافه کرد: عامل اصلي انسجام و ايجاد امت اسلامي قرآن کريم است که وحدت بخش است و همگان را از تفرقه بر هذر مي کند.

وي تصريح کرد: عامل پيشرفت اسلام همدلي و همگرايي و باورهاي ايماني مشترک است و عاملين خارج از کشور امت اسلامي را به اين روز انداخته است.

وي خاطر نشان کرد: برخي در لباس دين آموزه هاي ديني را ناديده مي گيرند که مورد تائيد نيست.

در اين محفل امام جمعه تربت جام گفت: الگوي ما بزرگترين شخص عالم پيامبر رحمت و بهترين کتاب قرآن کريم است و در آن پيامبر(ص) بعنوان الگو مطرح شده است.

حجت الاسلام طاهري افزود: پيامبر رحمت و مهرباني با تمام وجود مثل يک پدر نسبت به کمال، رشد، بي ايماني و پوچي بشر حريص بود.

وي اضافه کرد: شيعه و اهل سنت طالب قرآن و پيامبر(ص) و امامان و بزرگان دين رحمت هستند و هر کجا مسلمانان متحد نباشند ضربه خوردند.

وي تأکيد کرد: وحدت فضا را معطر مي کند و خودمان بهره مي بريم و ما خدا را شاکريم که راه پيامبر (ص) را دنبال مي کنيم.

طاهري ابراز داشت: خدا را شاکريم که علماي شيعه و اهل سنت به افراطيون ميدان نمي دهند و دشمن شايعه مي کند که اسلام يعني خشونت و قاتلی که جمعي را مي کشد او را مسلمان معرفي مي کند.

امام جمعه تربت جام بيان داشت: در مناطقي که داعش تصرف کرده هرکسي خلافت خود ساخته آنان را نپذيرد واجب القتل است و ما مقابل شيعه انگليسي و سني آمريکايي محکم مي ايستيم.

مولوي بزرگ زاده گفت: هرکس ما را در راستاي تحکيم وحدت سنگ اندازي مي کند دوست شيعه واهل سنت نيست بلکه دشمن نظام است.

وي افزود: به برکت نظام اسلامي، رهبري فقيد انقلاب و مقام معظم رهبري اهل سنت در آزادي مشغول کسب علم و دانش در حوزه هاي علميه و مدارس علوم ديني هستند و اين خواسته رهبري انقلاب است.

وي ادامه داد: افرادي که چشم ديدن اين مجالس و محافل صفا و صميميت را ندارند در مسير استکبار جهاني قرار دارند.

وي اضافه کرد: جامعه اهل سنت افراطي گري را از فرقين محکوم و تاييد نمي کند و همه بايد الفت و همگرايي را در عمل نشان دهند.

وي تصريح کرد: فضاي جامعه اسلامي ايران بسيارمناسب است وبايد پاس بداريم

مولوي برزگ زاده خاطر نشان کرد: افکار تکفيري هرگز مورد تائيد ما نيست و از جنايات نگين آمريکا، اسرائيل و صهيونيست است.

وي تاکيد کرد: الگو و اسوه همه ما بايد پيامبر (ص) رحمت باشد.
 
در پایان نماينده مردم تربت جام ، تايباد و باخرز ابراز داشت: گروه هاي تکفيري و داعش با افراطي گري در جهان اسلام نام پيامبر(ص) را لکه دار کردند و به اسم اسلام جنايت مي کند و زائر بي پناه ايراني که براي زيارت رفته بودند در حله عراق به خاک و خون کشيدند و اين اعمال نگين گروه داعش از کجاي اسلام و دين آمده است.

دکتر رحيمي افزود: جهان اسلام نيازمند باز نگري در رفتار و کردار مسلمانان است و پيامبر اکرم هرکسي در دايره اسلام قرار مي گرفت حقوقش را رعايت مي کرد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار