خبرهای داغ:
در بیانیه بسیج اساتید مطرح شد

رئیس‌جمهور مسؤولیت برجام را بپذیرد و از مردم عذرخواهی کند

اساتید بسیجی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی طی بیانیه‌ای خطاب تأکید کردند: به رئیس‌جمهور مشفقانه تذکر می‌دهیم که مسؤولیت امور را پذیرفته و از ملت بابت کوتاهی‌ها به ویژه عدم توجه به تذکرات رهبر انقلاب در خصوص برجام عذرخواهی کند.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۱۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج اساتید دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی بیانیه‌ای مبنی بر اقدامات دولت یازدهم منتشر کردند.

که در ابتدای این بیانیه آمده است: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم فصل جدیدی در روند مذاکرات آغاز شد و مسؤولین محترم دولت از شخص رئیس‌جمهور محترم تا معاونین و وزاء در داخل فضایی حاکم کردند که از آب خوردن تا رفع مشکل آلودگی هوا را به برجام گره خورده و این موضوع در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف بیان شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هم‌زمان با الفاظی مانند بی شناسنامه، تازه به دوران رسیده، کاسبان تحریم و غیره دهان منتقدان را بستند که هر دو مورد به راحتی در فضای رسانه‌ای قابل بازیابی است، پس از اتمام مذاکرات آن را فتح الفتوح، آفتاب تابان و غیره خواندند، به دست‌اندرکاران نشان اعطا نمودند و صنعت هسته‌ای کشور را به پای آن ریختند.

بسیج اساتید دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این بیانیه تصریح کردند: با تائید نقض برجام از سوی رئیس‌جمهور محترم و مشخص شدن خسارت محض بودن آن بر همگان، انتظار می‌رفت که دولت محترم و شخص ایشان طبق گفته‌ی خودشان در چهارمین نشست خبری: همه مسئولیت مذاکرات با من است مسئولیت را بر عهده بگیرند، از ملت بصیر، همیشه درصحنه ایران عذرخواهی کرده و اقدام به جبران و برخورد قاطع کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ولی رئیس‌جمهور در کمال خونسردی در مراسم ۱۶ آذر امسال در سخنانی خلاف واقع و با فرار روبه‌جلو، تقصیر خبط و خطای خود را به مقام معظم رهبری ارجاع داده و افاضه کرد: ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم؛ جلسه گذاشتیم، در مقام عمل جایی کم و کسر آوردیم اما مبنا بر این بوده که دستورات ایشان عملی شود.

بسیج اساتید دو دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی رد این بیانیه خاطرنشان کردند: ما اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان اصفهان در اینجا با تبیین موضع خود اعلام می‌داریم برجام مدنظر رهبر معظم حضرت امام خامنه‌ای همان نامه‌ای ۲۹ مهر ۹۴ است که صراحتاً مواضع ایشان تبیین شده است.

در ادامه این بیانیه گفته شده: تلاش‌های تصنعی ریاست جمهوری برای پیدا کردن شریک در شکست، تهمتی آشکار به مقام عظمای ولایت است، هرچند بر همگان آشکار است که داستان‌سرایی در این باره چیزی نیست که ایشان را از فشار افکار عمومی نجات دهد.

در پایان این بیانیه اساتید انقلابی و بسیجی دانشگاه‌های استان اصفهان از مسؤولان مربوطه به ویژه از دادستان محترم کل کشور خواستار شدند که در اسرع وقت نسبت به بررسی جنبه‌های مختلف مذاکرات و برجام پرداخته و کوتاهی‌ها، قصورها، مسببان آن را شناسایی کرده و نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدامات لازم صورت دهد و به رئیس‌جمهور محترم نیز دلسوزانه و مشفقانه تذکر می‌دهیم که مسؤولیت امور را پذیرفته و از ملت فهیم ایران بابت کوتاهی‌ها به ویژه عدم توجه به تذکرات دلسوزانه و هوشمندانه مقام عظمای ولایت در قضیه مذاکرات و برجام عذرخواهی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار