برنامه ملی شهاب در اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس اجراءمی گردد

جلسه توجیهی برنامه ملی شهاب با حضور مسئولان اداره آموزش پرورش شهرستان قدس و مدیران مدارس این شهرستان در دبستان حضرت رقیه(س)برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۰۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

خبرگزاری بسیج:امروز جلسه توجیهی برنامه ملی شهاب با حضور محمدرضا بهمنش: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس ، حمیدرضا محمدبیگی: رییس اداره دوره اول آموزش ابتدایی اداره کل ، حسن تقی پور:مسئول برنامه ملی شهاب وزارت آموزش و پرورش ، منیره رضایی:معاون آموزش ابتدایی  و احسان اله کالجی معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش این شهرستان و با شرکت مدیران مدارس ابتدایی در دبستان حضرت رقیه(س) شهرستان قدس برگزار شد.

*مدیرآموزش و پرورش شهرستان قدس،در حاشیه این جلسه:

نامحسوس و عدالت محور بودن از ویژگیهای برنامه ملی است*

محمد رضا بهمنش:مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در حاشیه این همایش با اشاره به اینکه برنامه شهاب ، دانش آموزان نخبه را شناسایی کرده و بستر شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم می نماید ، گفت: برنامه شهاب ، معلم محور است و در آن ، دانش آموز به صورت خاموش شناسایی شده و رشد آنان از نظر علمی ، معنوی و زمینه های استعدادی مورد رصد و هدایت نامحسوس قرار می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس: با بیان اینکه در این برنامه استعدادهای دانش‌آموزان در هشت رشته شناسایی می‌شود ، افزود: براساس این برنامه ، استعداد دانش‌آموزان در رشته‌های هنر، موسیقی ، قرآن ، تجسمی ، ریاضی ، فنی و مهندسی و ورزشی شناسایی و هدایت می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح ادامه داد: نامحسوس و عدالت محور بودن از ویژگی‎های این طرح است و در این طرح استعدادهای برتر به عنوان تافته جدا بافته نگاه نمی‌شود و استعدادهای برتر در همان محیط آموزشی عادی به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

بهمنش در پایان خاتمه یاد آور شد:شناسایی وهدایت استعدادهای برتر دانش آموزان فرصتی را برای برنامه ریزی بهتر در اختیار ما قرار می دهد و با این کار می توان متناسب با آن برنامه ریزی کرد.

بعد از سخنان محمد رضا بهمنش، حسن تقی پور :مسئول برنامه ملی شهاب به تشریح اهداف و روش اجرای این برنامه پرداخت و جزییات برنامه را برای مدیران بازگو نمود.

*لازم به ذکر است: برنامه ملی شهاب در سال تحصیلی جاری 970 هزار دانش آموز را تحت  پوشش قرار داده و شهرستان قدس برای اولین باری است که  عنوان یکی از شش منطقه منتخب این برنامه در بین مناطق شهرستان های استان تهران آن را اجرا می نماید.*

ارسال نظرات