خبرهای داغ:
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان مطرح کرد
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: سازمان داوطلبان با استفاده از خدمات داوطلبانه، نياز اقشار آسيب‌پذير را شناسايي و برآورده می‌کند، به عبارت ديگر سازمان داوطلبان حلقه اتصال ميزان نياز نيازمندان و توان توانمندان است.
کد خبر: ۸۷۹۱۸۴۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیلوانا صلح‌میرزایی با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه این جمعیت با حضور مدیران ارشد استان اظهار کرد: یکی از اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اصل خدمات داوطلبانه است.

وی افزود: هم اکنون در بیش از 180 کشور دنیا، سازمان‌ها و یا موسسات وابسته به جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت می‌کنند و همه وظیفه دارند در راستای اصول و اهداف بین‌المللی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر، با بسیج توان انسانیت نسبت به بهبود زندگی مردم آسیب پذیر اقدام کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان همدان افزود: در ایران نیز سازمان داوطلبان با هدف حمايت از نيازمندان آسيب‌پذير از طريق سازماندهي و بهره‌مندي از توان اقشار و افرادي كه داوطلبانه به عضويت افتخاري جمعيت درآمده‌اند، تاسيس شده است.

وی اضافه کرد: این سازمان با استفاده از خدمات داوطلبانه، نياز اقشار آسيب‌پذير را شناسايي و برآورده می‌کند، به عبارت ديگر سازمان داوطلبان حلقه اتصال ميزان نياز نيازمندان و توان توانمندان است.

صلح میرزایی یادآور شد: سازمان داوطلبان وظيفه دارد تا در حوزه وظايف جمعيت هلال احمر توان اقشار و افرادي را كه داوطلبانه، خدمت در جمعيت هلال احمر را پذيرفته‌اند سازماندهي کرده و در راستای تامين احتياجات مادي و معنوي نيازمندان آسيب‌پذير هدايت کند.

وی با تقدیر از خدمات ارزنده اعضاء داوطلب در استان گفت: در همین راستا سازمان داوطلبان تاسیس شده تا ضمن حفظ ماهیت و ماموریت‌های اصلی و اساسی خویش که کاملا منطبق بر نیازهای موجود جامعه و قابلیت‌های ساختار اجتماعی است، بتواند نقش واسطی میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان ایجاد کند.

صلح میرزایی ابراز داشت: در این میان اعضا و داوطلبان به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی جمعیته‌ای صلیب سرخ و هلال احمر هستند که در بحث توان‌افزایی جمعیت‌های ملی در زمان بروز حوادث و سوانح و در مواقع عادی بسیار موثر بوده و نقش بسزایی ایفا می‌کنند و با انجام خدمات مشارکتی و نیکوکارانه در قالب خانه‌های داوطلب و برگزاری مجامع عمومی و شورای اجرایی شعب، هیات مدیره استان و شورای عالی جمعیت، از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح اجرایی و تصمیم‌گیری حضوری چشم‌گیر و فعال دارند.

در پایان این مراسم نیز از تمبر خدمات داوطلبانه هلال احمر استان با شعار «داوطلب بشردوست، نیاز جهان امروز» با امضای یادبود محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان و بهروز کارخانه ای مدیر عامل این جمعیت پرده برداری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات