بوشهرـ مراسم سالروز جشن ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) در جزیره شیف با همت حوزه مقاومت بسیج کوثر(س) سپاه شهرستان بوشهر و با حضور جمعی از اقشار مردم در جزیره شیف برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۸۱۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از بوشهر- مراسم سالروز جشن ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) در جزیره شیف با همکاری حوزه مقاومت بسیج کوثر(س) سپاه شهرستان بوشهر و با حضور جمعی از اقشار مردم در جزیره شیف برگزار شد.

گلچهره حقانی مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر، در جمع مردم شیعه و سنی جزیره شیف با اشاره به ازدواج اهل بیت، گفت: زنان در خانواده نقش محوری دارند که خداوند در سوره روم می فرماید من شما را در کنار مرد قرار دادم که شما مایه آرامش باشید.

مدیر حوزه علیمه سطح یک خواهران با اشاره به اینکه با ازدواج، نیمی از دین افراد کامل و نیم دیگر آن با تقوا کامل می شود، اظهار کرد: مورخان از حضرت خدیجه به معنای واقعی مایه آرامش پیامبر اسلام مطرح می کنند.

حقانی افزود: نشستن امروز در منبرها برای دین است که به گوهر حجاب و عفت عمل کنیم، از شاخه های حیا این است که حجاب حفظ شود و نهادینه کردن فرهنگ هایی مانند زمان وارد شدن به مکانی با اجازه وارد شویم، حیا را به کودکان بیاموزیم.

وی بیان کرد: خداوند بسیار با حیاء است که در سوره نور حیا را برای خانم ها و آقایان بیان می کند و پیامبر اسلام از طرف خداوند می فرماید به مردان بگویید حیای چشم داشته باشید که کنترل نکردنش موجب چشم چرانی می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهرن عنوان کرد: از حضرت فرمودند وقتی مادر در اتاق است باید برای ورود اجازه گرفت، حضرت فرمودند بله، دوست دارید مادرت را در وضعی ببینی که دوست ندارید، گفتند نه، حضرت فرمودند پس حیا در مورد محارم نیز واجب است.

حقانی با توجه به انواع حیاء، تصریح کرد: با چشم، زبان و پوشش طوری ظاهر شوید که انگشت نمای خلق نشوید؛ درسی که خواهران از حضرت خدیجه بگیرند پاکدامنی است به همین دلیل تا قبل از ازدواج او را طاهره می نامیدند و پس از ازدواج نیز پاکدامنی، دیانت و ایمان اساس زندگی وی بود.

این مراسم با همکاری حوزه کوثر، پایگاه مقاومت هانیه و سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر برگزار و در پایان جهیزه ای به یک زوج اهل سنت در جزیره شیف اهداء شد.


/انتهای پیام

ارسال نظرات