سمینار آشنایی با کاربردهای فناوری نانو در دیر برگزار شد

بوشهر-سمینار آشنایی با کاربردهای فناوری نانو با حضور مسئولین ، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر در سالن مجتمع نفت این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۸۱۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر دیر در این همایش گفت:فناوری نانو تمام دنیا را فرا گرفته و نه تنها بخشی از آینده بلکه تمام آینده است.

عبدالعزیز بحرانی با بیان اینکه پروژه ساختمان دانشگاه آزاد بندر دیر در حال احداث است افزود:این واحد دانشگاهی دارای 80 استاد و هیئت علمی و بیش از 1000 دانشجو است که در 27 رشته فنی، مهندسی و علوم پایه مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: این دانشگاه از نظراجرای برنامه های فرهنگی در استان بوشهر پیشگام و تاکنون همایش های متعدد علمی برگزار نموده و چندین مقاله isi و علمی و پژوهشی به چاپ رسانده است.

نماینده ستاد توسعه فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر 300 محصول مبتنی بر نانو در بازار وجود دارد که در افق 1404 این رقم به 1000 محصول مبتنی بر نانو خواهد رسید.

قیاسوند افزود:در توسعه فناوری نانو هدف کسب ثروت و ارتقا سطح کیفی زندگی افراد است.

وی با بیان اینکه مردم باید با محصولات حوزه نانو آشنا شوند اضافه کرد:استان بوشهر با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز و صنایع پتروشیمی نیازبه توجه ویژه به مقوله نانو تکنولوژی دارد.

یکی از مدرسان حوزه نانو با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: رصد فناوری نانو در استان بوشهر،نمایش دستاوردهای نانو،شناسایی پتانسیل های استان در زمینه نانو تکنولوژی و انتقال فناوری نانو به صنایع و برقراری ارتباط بین علم و صنعت از اهداف برگزاری این همایش است.

زارع افزود:نمایشگاه عکس، برگزاری سمینارهای ترویج علم نانو، هم اندیشی با مسئولین استانی و جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه هایی است که در این هفته در استان بوشهر برگزار می شود.

انتهای خبر./
ارسال نظرات