آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: صدها سال اختلاف بین فرق اسلامی، امروز به وحدت نزدیک شده است و دشمن در تلاش است تا با شکستن این وحدت، دوباره تفرقه را در بین مسلمین حاکم کند.
کد خبر: ۸۷۹۱۷۳۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سایت امام جمعه شهرکرج، جمعی از اساتید و روحانیون اهل تسنن استان البرز، صبح امروز و به مناسبت هفته وحدت، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

نجات امت اسلامی از دسیسه‌های دشمنان، تنها به‌وسیله وحدت و اتحاد ممکن است

در این دیدار، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با تبریک ایام ولادت رسول مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت، بیان داشتند: تمام انبیای الهی دارای ویژگی های مشترکی هستند که مخصوص جایگاه نبوت و پیامبری است؛ البته بعضی بر بعضی دیگر فضیلت دارند که این فضیلت ها جدای از ویژگی های اصلی پیامبری و مصطفی بودن رسولان الهی است؛ به عنوان مثال حضرت هود (ع) و صالح (ع) با هم تفاوت هایی در مظهریت صفات خاص الهی دارند.

امام جمعه کرج خاطرنشان ساختند:  ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد رسول خدا، ایشان را از همه‌ی پیامبران و رسولان دیگر نیز متمایز ساخته و مسلمانان باید در شناخت این خصایل و شخصیت و جایگاه وجودی ایشان، اهتمام و جدیت داشته باشند و این وظیفه در مرحله‌ی جدی‌تر بر عهده‌ی علما و روحانیون مسلمان است.

ایشان اظهار داشتند: خدای تعالی در قرآن کریم همه‌ی انبیا را با ذکر نام، مخاطب قرار داده است ولی برای پیامبر الفاظی چون "یا ایها المزمل” و "یا ایها الرسول” را به‌کاربرده است که نشان از جایگاه والای حضرت (ص) در میان انبیای الهی دارد.

ایشان افزودند: یکی دیگر از مواردی که در قران به پیامبر اکرم (ص) اختصاص داده‌شده است، بیان "عبده” است که برای سایرین چنین بیانی به‌کاربرده نشده است؛ یا اختصاص مقام "انذار” به رسول خدا (ص) است که مقامی بالاتر و سخت‌تر از "بشارت و انذار توأمان” است.

نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد سریع گرایش‌های معنوی و دینی در سراسر جهان، بیان داشتند: مردم جهان از مکاتبی چون "اومانیسم” و "کمونیسم” خسته شده‌اند و به دنبال معنویت واقعی و دین سالم هستند؛ در این میدان اسلام با اصول کامل خود، میدان‌دار است و رشد روزافزون مساجد مسلمانان در کشوری چون آمریکا گواه روشن این مدعاست.

ایشان خاطرنشان ساختند: دشمنان اسلام با اطلاع از این موضوع، در پی جلوگیری از این رشد و تخریب جوامع اسلامی‌اند و برای کسب این هدف، از تنازعات مکتبی و تفرقه‌انگیزی بین جوامع اسلامی بهره می‌برند تا دین را با سلاحی از جنس خود، نابود کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: به‌روشنی قابل‌اثبات است که گروه‌های تکفیری و داعشی، یا فرقه‌هایی چون تشیع انگلیسی، همه به یک منبع وصل‌اند و یک هدف را دنبال می‌کنند که همان نابودی اصول عالی و اصیل اسلامی  و شریعت راستین محمدی (ص) است.

ایشان ادامه دادند: دست‌هایی در کارند تا نگذارند شیعه و سنی به هم نزدیک شوند و برای این منظور به تحریک احساسات پیروان هر دو مکتب، مخصوصاً جوانان می‌پردازند.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: ما باید مراقب باشیم که اسیر و درگیر در این مسائل نشویم و یقین بدانیم که امروز نجات امت اسلامی از دسیسه‌های دشمنان، تنها به‌وسیله وحدت و اتحاد ممکن است.

ایشان خاطرنشان ساختند: صدها سال اختلاف بین فرق اسلامی، امروز به وحدت نزدیک شده است و دشمن در تلاش است تا با شکستن این وحدت، دوباره تفرقه را در بین مسلمین حاکم کند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: یکی از مسائلی که به وحدت اسلامی کمک شایانی خواهد کرد، توجه به این نکته است که بحث‌های تاریخی و تحقیقی و عالمانه، در جایگاه‌های خود و نه در بین عموم مطرح شوند؛ چراکه چنین مسائلی سودی به حال جامعه نداشته و به علت کمبود اطلاعات علمی در میان عامه، دستاویزی برای  شیطنت دشمنان و عامل تضعیف اتحاد است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها