نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

آموزه های قرآن کریم کلید حل معضلات اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه گفت: راهکار مهم رفع این مشکلات توجه و عمل به آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۶۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر روز روز دوشنبه 22 آذرماه در مراسم تجلیل از خادمان و مقام آوران قرآنی استان مرکزی که در فرهنگسرای آئینه کلانشهر اراک برگزار شد با اشاره شخصیت‌ها برجسته قرآنی استان گفت: وجود شخصیت‌های برجسته از جمله حضرت امام خمینی(ره)، حاج آقا نورالدین و مرحوم کربلایی کاظم ساروقی از افتخارات بزرگ استان در بحث فرهنگ قرآن است و ما باید در محافل قرآنی از آنها الگو و درس بگیریم.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم کشور است که از نظر مهد و تمدن رتبه خوبی را به خود راختصاص داده و بایستی از این ظرفیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید اداره ارشاد، حوزه‌های علمیه، اوقاف دست به دست هم دهند و باعث پیشرفت قرآن و ترجمه و تفسیر نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه شوند اگر چه در گذشته زمینه‌های خوبی وجود نداشت ولی امروز زمینه خوبی برای این امر مهم فراهم شده است.

وی ادامه داد: قرآن کتاب دیروز و امرز نیست، قرآن همیشه دارای نشاط و به روز است، اما اگر از آن بی‌بهره مانده‌ایم کاهلی از خود ماست، هر آیه قرآن نشاط آفرین است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به پیشرفت حوزه‌های علمیه در استان گفت: در زمینه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران پیشرفت خوبی داشته است؛ هم چنین برای خواهران تا پیش از این سطح سه در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه نمی‌شد و خوشبختانه این امر نیز امروز محقق شده است. 

وی ادامه داد: مدرسه علمیه امام مهدی(عج) که دارای 43 کلاس و 900 دانش آموز است نشان دهنده گسترش فعالیت‌ها در زمینه قرآن و عترت دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: ما هرچه پله‌های ترقی قرآنی را طی کنیم هنوزم به اوج نمیرسیم باید تلاش کنیم از خدا، قرآن و امام و شهدا کمک بگیریم، شرط ارتباط با قرآن پاکی روح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازمه رشد و پویایی هر جامعه بوده و ترویج آن در بین آینده سازان فردای ایران اسلامی نیز امری لازم و ضروری است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان جایگاه قلم و نگارش بسیار ارزشمند است، افزود: فرهنگ کتاب خوانی باید در مردم نهادینه شود و مردم باید به کتابخواندن تشویق شوند. مسئولان امر نیز باید برای تشویق بیشتر مردم به این سمت تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید قدردان زحمات شهدا و امام راحل باشیم چراکه آنها جان خود را فدای قرآن و دین اسلام کردند و آزادی را برای ما به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات