خانم نورمند گفت: یکی از بزرگترین موانع و مشکلات جوانان برای ازدواج،‌ تجملات و چشم و هم چشمی‌ها، توقعات و انتظارات بی حد و اندازه اطرافیان است.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۴۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه(سلام الله علیها) سامان و همزمان با سالروز ازدواج پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) و حضرت خدیجه(سلام الله علیها) مراسم جشنی با حضور بسیجیان این حوزه در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) شهر سامان برگزار شد.

فرشته نورمند، فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران سامان در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک این ایام فرخنده، گفت: ازدواج پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) با « حضرت خدیجه(سلام الله علیها )» شباهتی به ازدواج‌های شناخته شده نداشت.

نورمند افزود: بلکه این ازدواج در نوع خود بی نظیر و دارای ویژگی‌هایی بود؛ چرا که این پیوند مبارک و مقدس نه ثمره زودگذر و دوستی بی پایه و اساس بود و نه برخاسته از انگیزه‌های مادی یا دیگر امور و اغراض و اهداف رایج که در ازدواج چهره‌های مشهور و سرشناس دنیا وجود دارد.

وی افزود: پیامبر رحمت و خوبی ها(صلی الله علیه و آله و سلم ) ، دارای ویژگی‌های خاصّی بود که توجّه حضرت خدیجه (سلام الله علیها ) را به خود جلب نمود، دارای تقوی، معنویت، پاکدامنی، عفت، امانت داری، حسن خلق، راستگویی و صداقت بود که باعث علاقمندی خدیجه شد.

فرمانده بسیج خواهران سامان ادامه داد: وجود این همه فضایل و مکارم اخلاقی و رفتاری در پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) بود که ثروتمندترین زن قریش آمادگی خود را برای ازدواج با ایشان اعلام کرد و نیز علّت پیش قدم شدن حضرت خدیجه در ازدواج با پیامبر، وجود آن همه فضیلت اخلاقی، کرامت، شرافت، اصالت خانوادگی در وجود مقدس پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) بود.

نورمند در ادامه گفت: حضرت خدیجه (سلام الله علیها ) از نظر ایمان و عقیده به جایی رسیده بود که پیامبر و ملائکه او را دوست داشتند و بر ایمان او مباهات می‌کردند و او را افضل زنان پیامبر و جزء برترین زنان عالم و جهان معرفی می نمودند، همچنین حضرت خدیجه(سلام الله علیها ) نخستین ام‌المؤمنین است و به طور شخصی نیز در سوره «ضحی»، آیه هشتم به نام و اوصاف او اشاره گردیده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران سامان در این گفتگو اظهار داشت: یکی از پیامها و درسهای این ازدواج این است؛ کسانی که به خاطر ثروت و مال و منال دنیوی با فردی ازدواج می‌کنند، با معیارهای اسلامی فاصله دارند.

وی در پایان افزود: یکی از بزرگترین موانع و مشکلات جوانان برای ازدواج،‌ تجملات و چشم و هم چشمی‌ها، توقعات و انتظارات بی حد و اندازه اطرافیان است، در حالی‌که سادگی و بی آلایشی در ازدواج اسلامی توصیه شده است.

ارسال نظرات