خبرهای داغ:
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه خانواده‌های زیادی به دلیل شبکه‌های اجتماعی دچار مشکلات زیادی شدند.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۲۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
خطر شبکه‌های اجتماعی برای خانواده‌های ایرانی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش خانواده حوزویان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به خانواده‌ها اظهار کرد: یکی از توطئه‌های جدی دشمنان در مقابله با نظام اسلامی، بحث هجمه نسبت به خانواده‌ها است و آن‌ها برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر یک خانواده ای منجسم بود و براساس موازین شرع حرکت کرد، آن خانواده در برابر توطئه‌های دشمن نفوذ ناپذیر خواهد بود، امروزه متاسفانه خانواده‌های زیادی به دلیل شبکه‌های اجتماعی دچار مشکلات زیادی شدند و باید آثار سوء این شبکه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

امام جمعه قم افزود: بنیان خانواده در اسلام جایگاه و قداست خاصی دارد که با دیگر موارد قابل مقایسه نیست، امت اسلامی از خانواده‌های کوچک تشکیل شده است و از رهاورد این خانواده‌ها می‌توان یک انقلاب را شکل داد، اساس اخلاق پذیری افراد در خانواده‌ها است و اخلاق کودکان در درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به برتری اسلام بر سایر مکاتب اظهار کرد: رهنمودهای اسلام در زمینه‌های مختلف با تعالیم مکاتب دیگر به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، در اسلام تشکیل خانواده حکمت دارد.

وی ادامه داد: همسران روحانیون در موفقیت آن‌ها تاثیرگذار هستند، پشت موفقیت‌های هر مردی یک زن حضور دارد و این مساله را در زندگی اندیشمندان و دانشمندان مطرح مشاهده کردیم، یک زن می‌تواند برای یک حرکت بزرگ پشتوانه باشد و این نقش را در زندگی حضرت خدیجه دیدیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر همسر یک روحانی برای او در منزل آرامش ایجاد کند، روحانی فرصت تحقیق و رسیدگی به امور مردم را پیدا می‌کند، بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها به دلیل نبودن آرامش در خانه‌ها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به هدف ازدواج اظهار کرد: یکی از آیات الهی قرارگرفتن زن و مرد پس از ازدواج در کنار هم برای ایجاد آرامش است، امام علی(ع) فرمودند که تمام غم و غصه‌هایی که دارم با دیدن روی حضرت زهرا(ع) از یادم می‌رود.

وی ادامه داد: در خانه ای که زن و مرد سر همدیگر داد می‌زنند، فرزند پرخاشگر می‌شود، کودک حالت پدر و مادر خودش را تقلید می‌کند، بدون اینکه با آن‌ها حرف بزند، زن و مرد باید در خانه احترام یکدیگر را نگاه بدارند و این مساله در زندگی خانوادگی باید رعایت شود

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بدرقه و استقبال از همسر توسط زن آثار و برکات زیادی دارد، امام صادق(ع) فرمودند زنی سعادتمند است که همسرش را گرامی بدارد و کاری نکند که موجب آزار او شود و در همه حال در کنار همسرش باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های یک همسر نمونه اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند خداوند کارگزارانی دارند که یکی از آن‌ها زنی است که از همسرش استقبال می‌کند و دغدغه ناراحتی او را دارد، چنین زنی اجر نصف شهید را خواهد برد.

وی ادامه داد: مرد هم باید به همسرش محبت کند، یکی از راه‌های رسیدن مرد به بهشت این است که مرد با همسرش با لطف و محبت برخورد کند، برخی از افراد تصور می‌کنند که در زندگی خانوادگی با قدرت نمایی کارها پیش می‌رود، در حالی که اینگونه نیست.

امام جمعه قم افزود: در پشت یک مرد بزرگ، یک زن وجود دارد، علامه طباطبایی شخصی بود که قله‌های علمی و معنوی را فتح کرد، یکی از رمزهای موفقیت او همسرش بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت قناعت در زندگی اظهار کرد: یکی از راه‌های تحکیم خانواده‌ها داشتن خواسته‌های معقول اقتصادی است، چشم و هم چشمی یکی از مشکلات امروز جامعه است، مردم به خانواده‌های طلاب به عنوان الگو نگاه می‌کنند و تحمیل کردن خواسته‌های غیرمعقول اقتصادی به همسر روحانی کار درستی نیست.

وی ادامه داد: داشتن عفت و پاکدامنی برای یک زن مهم است، زنانی می‌توانند موجب تحکیم خانواده‌ها شوند که عفاف و پاکدامنی یکی از برنامه‌های اصلی آن‌ها باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در روایات آمده که جایز نیست زنی کاری را به همسرش فوق توانش تحمیل کند، البته تامین زندگی زن از سوی همسرش حق او است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها