خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه دانشگاه باید در مسائل علمی و اخلاقی، حرف اوّل را جامعه اسلامی بزند گفت:‌ دانشگاه‌ها باید محلی برای پرورش و تربیت انسان‌های دانشمند و متعهدی که خدمتگزار دین و مردم هستند، باشد.
کد خبر: ۸۷۹۱۵۲۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
دانشگاه باید در مسائل علمی واخلاقی جامه حرف اول را بزند/ زمینه‌سازی برای تربیت دانشمندان متعهد در محیط‌های دانشگاهی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این مرجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور قم با اشاره به تاکید آیات و روایات بر علم‌پژوهی و معرفت‌آموزی افزود: توصیه و سفارش اکید اسلام به همه مسلمانان این است که در علوم مختلف و معارف از همه ملل دنیا، جلوتر باشند و نباید عقب بمانند و باید مسلمانان طوری پیشرفت کنند که حرف اوّل را امّت اسلام بزند و همه دنیا برای علم‌آموزی و کسب دانش به مسلمانان رجوع کند. آن قدر اسلام بر این مسئله تأکید دارد که اگر بخواهیم راهنمایی‌های قرآن مجید و روایات شریفه را در این موضوع بیان کنیم باید ساعت‌ها بنشینیم و سخنرانی کنیم و بگوییم و بنویسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جهالت در جامعه را عامل اصلی عقب‌ماندگی‌ها دانست و بیان کرد: اگر جامعه رو به جهالت باشد، بدترین بدبختی‌ها به وجود خواهد آمد و بر عکس، هر چه جامعه بیشتر به طرف علم برود، موجب برتری آن خواهد شد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی هدف اصلی از تأسیس دانشگاه‌ها را پرورش و تربیت انسان‌های دانشمند و متعهد دانست و افزود: دانشجویان عزیز ما باید در همه رشته‌هایی که اشتغال به آن دارند، اهتمام کنند که هم از جنبه‌های دینی و تربیتی پیشرفت کره و هم از جنبه‌های علمی ترقی کنند و اگر در هر کدام از این دو عقب‌ بمانند، اسباب گرفتاری و ظلمت خواهد شد. دانشگاه‌ها باید محلی برای پرورش و تربیت انسان‌های دانشمند و متعهد که خدمتگزار دین و مردم هستند، باشد.

وی در ادامه با اشاره به گزارش رئیس این دانشگاه اضافه کرد: الحمدلله فعالیت‌های علمی و دینی خوبی داشته‌اید. مهم این است که همه به دنبال عمل به وظایف شرعیه و جلب رضای خداوند باشیم و اگر در این طریق سیر کنیم، وجود مبارک حضرت ولیعصر(عج) نخستین کسی است که از آن خوشحال می‌شوند و اول کسی هم که از نقص‌ها و عقب‌ماندگی‌های علمی و دینی ما ناراحت می‌شوند وجود عزیز آن حضرت هستند.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به ویژگی‌های ممتاز شهر قم افزود: دانشگاه‌های قم باید نسبت به دانشگاه‌های دیگر کشور و جهان هم از نظر پیشرفت علمی و ترقی در دانش و هم از نظر اخلاقی و تربیتی الگو و افتخار باشند.

وی درپایان این دیدار ضمن آرزوی توفیقات بیشتر اظهار کرد: مسؤولیتی که پذیرفته‌اید بسیار مهم و خطیر و البته در صورت موفقیت، دارای اجر بسیار است و شغل انبیاست. آن را دست کم نگیرید و بدانید کوتاهی در این کار بزرگ، خیانت به اسلام و جامعه مسلمانان است. قدردان و شاکر توفیق خدمت در این مسؤولیت باشید و اهتمام کنید با عمل به وظایف شرعی در این مسیر، موجبات عزت و عظمت جامعه‌ اسلامی را فراهم کنید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها