رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با «بسیج»:
عقبایی گفت: رقم 18 درصدی رشد معاملات مسکن بسیار پایین است و حداقل این رقم باید به 40 درصد برسد تا مردم کاهش رکود را احساس کنند.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۹۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عملکرد بازار مسکن در سال جاری، اظهار داشت: در سال جاری معاملات مسکن رشد داشته اما وضعیت به گونه ای بوده که رشد قیمت صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه به طور میانگین می توان گفت تا 2 درصد رشد قیمت مسکن در تهران و برخی شهرهای دیگر مواجه بوده ایم، تصریح کرد: این عدد آنقدر کوچک است که نمی تواند افزایش قیمت به حساب بیاید.
 
رییس اتحادیه املاک اذعان کرد: پیش بینی ما این است که بازار مسکن تا پایان سال 95 هیچ افزایش قیمت دیگری نداشته باشد و حتی پیش بینی می کنیم تا اوایل تابستان 96 نیز قیمت مسکن افزایش نیابد.
 
وی با بیان اینکه توازن بین عرضه و تقاضا و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر وضعیت بازار مسکن طوری است که خریداران، عمدتا مصرفی هستند و خبری از خریداران سرمایه ای نیست و بازار با چالش مواجه است.
 
عقبایی با اشاره به افزایش حجم معاملات مسکن در تهران، گفت: حجم معاملات در اکثرشهرهای کشور با کاهش روبرو بوده که امیدواریم همانند تهران رشد پیدا کند؛ حجم معاملات مسکن در تهران رشد 18 درصدی داشته که همین موضوع رکود بازار مسکن در کلان شهر تهران را تا حدی کمرنگ کرده است، با این وجود رقم 18 درصدی رشد معاملات مسکن بسیار پایین است و حداقل این رقم باید به 40 درصد برسد تا مردم کاهش رکود را احساس کنند.
ارسال نظرات