رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

دولت با متضرر کردن گندمکاران، آنان را دلسرد نکند

محمدرضا جهانسوز گفت: بهتر است دولت به قیمت پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی توجه کند تا کشاورزان متضرر نشوند، چرا که اگر گندمکاران از کشت گندم دلسرد شوند، در سالهای آتی با کاهش تولید روبرو می شویم.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۷۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
دکتر محمدرضا جهانسوز رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،  با اشاره به آغاز هفته پژوهش گفت: اهل پژوهش کسی است که فعالیتهای منجر به پیشرفت جامعه را پشت سر خود می آورد. پژوهشهای درست به صورتی هستند که فناوری های لازم را به دنبال خود می آورند. در عین حال تکنولوژی هم اگر به صورت صحیح در خدمت اهل پژوهش باشد موجب پیشرفت می شود.

جهانسوز اضافه کرد: کارهایی که بدون پژوهش های لازم انجام شوند در اکثر موارد موفق نشده و در مواردی نیز که موفقت نسبی حاصل می شود، تصادفی و اتفاقی است. در همین راستا در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی نیز دو پژوهشکده امنیت غذایی و کشاورزی و نیز امنیت حیاتی و منابع طبیعی فعالیت چشمگیری دارند که فعالیتهای پژوهشی این دو مرکز در قالب کتب تولیدی سازمان نمود پیدا می کند.

وی افزود: سازمان ما با همکاری دانشگاه تهران و یا سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی فعالیتهای مشترکی انجام داده که عمده آنها به صورت کتاب منتشر می شود. در همین ارتباط برای مثال کتاب گندم که توسط سازمان منتشر شد حاصل تلاش شش موسسه تحقیقاتی بوده است.

وی در پایان در ارتباط با مساله خرید تضمینی گندم و نارضایتی کشاورزان از قیمت تعیین شده توسط دولت گفت: گندم از محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود و نباید اجازه داد کشاورزان نسبت به آن دلزده شوند. بهتر است دولت به قیمت پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی توجه کند تا کشاورزان متضرر نشوند، چرا که اگر گندمکاران از کشت گندم دلسرد شوند، در سالهای آتی با کاهش تولید روبرو شده و مجبور به واردات این محصول مهم می شویم.
ارسال نظرات