عضو شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران شهرستان لاهیجان:

تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور با تقویت نیروی ایمان و ثبات قدم میسر است

عضو شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران شهرستان لاهیجان تقویت نیروی ایمان و ثبات قدم در این مسیر را لازمه شکوفایی و تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۸۷۹۱۳۶۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج آرمین شعبانی پورکارشناس مدیریت اقتصادی و عضو شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران شهرستان لاهیجان  با اشاره به تبیین سياست هاي کلی اقتصاد مقاومتي از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: "بنا بر اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی، شناسايى و بكارگيرى ظرفيت هاى علمى، فنى و اقتصادى کشور براى دسترسى به توان آفندى و اقدامات مناسب از وظایف دولت در راستای تحقق این سياست ها می باشد".

شعبانی پور با اشاره به شکست طرح های اقتصادی جهان غرب و سردرگمی آنان در ارائه برنامه ای جامع و پویا، بیان کرد: "در دنیای امروز که ناکامی ایدئولوژی های غربی در مدیریت چالش های نوین حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … به اثبات رسیده است؛ اقتصاد مبتنی بر غرب محکوم به شکست و نابودی است".

این کارشناس مدیریت اقتصادی با تاکید بر ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در بخش شکوفایی الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: "لازمه این شکوفایی توکل به خدا، مدیریت جهادی و حرکت انقلابی در تمام سطوح کشور است. هر فرد جامعه باید در وهله نخست، به عنوان یک عنصر تأثیرگذار بر اقتصاد ملی، با تقویت نیروی ایمان و ثبات قدم در این مسیر گام بردارد".

شعبانی پور با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی، الگوی علمی مدیریت کشور است»، گفت: اقتصاد یک علم است و بر اساس فرضیه ها و  نظریه های حاصل از پژوهش دانشمندان و محققین بنا نهاده شده است. در جهان غرب مکاتب اقتصادی بر اساس سود و زیان و منافع شخصی بنا نهاده شده اند و نشانی از عدالت اقتصادی در آنها مشاهده نمی گردد. وی ادامه داد: همانگونه که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) آمده است «اساس سیاست كلی اقتصادی كشور، عبارت است از رفاه عمومی و عدالت اجتماعی».

عضو شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران شهرستان لاهیجان در ادامه با بیان اینکه «مبانی اصلی اقتصاد مقاومتی از مکتب اسلام و دستورات اقتصادی دین اخذ شده است»، افزود: "قرآن مجید جامع ترین و عالی رتبه ترین کتاب جهان و راهنمای بشریت در تمامی حوزه هاست که از همه علوم برخوردار بوده و درک معجزات علمی آن روز به روز برای نسل بشر روشن تر می گردد".

شعبانی پور نگاه علمی به اقتصاد مقاومتی را لازمه توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور دانست و اظهار کرد: "آینده جهان بر چارچوب های دانش استوار است، و باید از زمان حال برای دستیابی ایران اسلامی به این قدرت عظیم در آینده، برنامه ریزی نمود".

وی ادامه داد: در این مسیر نقش مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی پر رنگ تر از سایر نهادهاست. زیرا که رسالت آنها پیشرفت و شتاب بخشی به حرکت علمی کشور است.

شعبانی پور در پایان با اشاره به آیه ۱۱ سوره مبارکه الرعد، گفت: "پروردگار متعال خود در قرآن می فرماید «خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود سرنوشت خود را تغییر دهند»، لذا ملت ایران با رهبری عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور قادر خواهد بود علاوه بر شکوفایی همه جانبه اقتصادی، علمی، فرهنگی و … به استقلال و خودکفایی از بیگانگان و استعمارگران مستبد جهان نیز دست یابد".


ارسال نظرات
آخرین اخبار