کتابخانه مهستان شهر جدید هشتگرد روز دوشنبه با حضور مشاور عالی استاندار البرز، فرماندار ساوجبلاغ و مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز و اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرجدید هشتگرد و مسئولین شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۳۱۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، کتابخانه مهستان شهر جدید هشتگرد روز دوشنبه با حضور مشاور عالی استاندار البرز، فرماندار ساوجبلاغ و مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز و اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرجدید هشتگرد و مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

افتتاح کتابخانه مهستان شهر جدید هشتگرد

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در مراسم افتتاح این کتابخانه، گفت: شهرستان ساوجبلاغ بر اساس سرشماری سال 90 جمعیتی بالغ بر 220 هزار نفر دارد که 199 هزار و 938 نفر از جمعیت باسواد استان را تشکیل داده است.

ابوالقاسم پالیزگیر اظهار داشت: این شهرستان دارای 10 باب کتابخانه عمومی که 6 کتابخانه نهادی شامل 4 باب شهری، 1 باب روستایی ، 1 باب سیار و همچنین 3 باب کتابخانه مشارکتی و 1 باب کتابخانه مستقل می باشد.

وی گفت : کتابخانه های این شهرستان در مجموع 3 هزار و 124متر مربع در برگرفته و دارای 128 هزار و 410 نسخه کتاب می باشد.

پالیزگیر گفت: باتوجه به اینکه جمعیت شهرجدید هشتگرد رو به افزایش بوده و این شهر سومین شهر بزرگ از نظر وجود مسکن مهر است، باید اهتمام ویژه ای به زیرساخت ها و دیگر امکانات این شهر شود.

فرماندار ساوجبلاغ گفت : دولت تدبیر و امید به این شهر اهتمام ویژه ای داشته که شامل احداث تصفیه خانه بعد از گذشت دودهه تاسیس این شهر و اختصاص 5 میلیون متر مکعب آب سد طالقان به این شهر می باشد.

پالیزگیر گفت: دولت تدبیر و امید با تأسی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب، به امر کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه دارد و از مصداق های این توجه، افزایش تعداد کتابخانه های شهرستان بوده است.

مشاور استاندار البرز نیز با اشاره به اهمیت مطالعه و کسب دانش، گفت: انسانها با دانش و توانمندی برجهان مسخر می شود و با دانش می تواند همه طبیعت را در اختیار بگیرد.

موسوی گفت: جامعه اسلامی این مورد غفلت کرده و نتوانسته آنگونه که باید و شاید پیشرفت کند و دیگر کشورها توانسته اند پیشی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر وامید به فرهنگ توجه ویژه دارد چرا که اگر اقتصاد با فرهنگ عجین نشود، توفیقی حاصل نمی گردد.

مدیر کل کتابخانه های استان البرز با اشاره به دغدغه های جامعه و امر مطالعه، گفت: امروزه با افزایش جمعیت شهرها باید بیشتر به فکر زیر ساختهای فرهنگی بود چرا که اگر به زیرساخت های فرهنگی توجه نگردد بعدها با افزایش جمعیت به مشکل برخواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اله فلاح گفت: بسیاری از مردم از سامانه مدیریت کتابخانه ها عمومی کشور بی اطلاع هستند در حالی که سامانه ای در اختیار ما بوده و کسانی که کارت عضویت دارند می توانند با ورود درسامانه از تمام کتابخانه های کشور بازدید و از آنها استفاده نمایند.

فلاح از خیرین خواست : به کتابخانه ها کمک‌کنند حتی شده با اهدای یک جلد کتاب به کتابخانه در گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه کمک نمایند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ گفت : کتابخانه مهستان درمساحتی به متراژ 654 مترمربع در چند بخش شامل بخش کودک، کمک درسی، نشریات، سالن مطالعه و مخازن کتاب احداث شده است.

سید محمد حسینی گفت : کتابخانه مهستان قبلا در اختیار شهرداری شهر جدید بوده اما با مصوبه انجمن کتابخانه ها تحویل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ شده و اعتبار هزینه شده این کتابخانه 800 میلیون ریال بوده که از اعتبارات شهرستانی و حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ صرف شده است.

وی گفت : کتابخانه مهستان کتابخانه دارای بیش از 7 هزار 345 کتاب با عنوان های مختلف فلسفه، کلیات، دین، کمک درسی، علوم اجتماعی، علوم عملی، زبان، ادبیات و تاریخ جغرافی است که با همکاری اداره کتابخانه های ساوجبلاغ تامین شده است.

حسینی همچنین از واگذاری زمینی به مساحت 3 هزار و 440 متر مربع توسط شرکت عمران به اداره عمومی کتابخانه ها برای احداث کتابخانه در فاز 7 شهرجدید هشتگرد خبرداد وگفت : در حال حاضر با افتتاح این کتابخانه ، دو کتابخانه در شهر جدید موجود است که کاملا پاسخگوی جمعیت شهر می باشد اما به دلیل افزایش جمعیت شهر نیاز به تاسیس یک کتابخانه دیگر وجود دارد که در آینده نزدیک باهمت خیرین احداث خواهد شد.

درپایان از سند سه جلدی شهید مهدی شرع پسند رونمایی و به کتابخانه اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها