با حضور علما و روحانیون و معتمدین

همایش وحدت و امنیت پایدار مردمی در کردستان برگزار شد

همایش استانی وحدت و امنیت پایدار مردمی در سنندج در ایام هفته وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۳۰۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ظهر امروز همایش استانی وحدت و امنیت پایدار مردمی به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه بیت المقدس کردستان با رویکرد بومی محلی که با حضور ماموستایان، علما و روحانیون و معتمدین از اقشار متفاوت روحانی، فرهنگی،اساتید، خانواده شهدا، بازاری، کارمند در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در شهر سنندج برگزار شد.
 
 
 
 
 سردار حمزه فلاح در این همایش در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت:  هفته وحدت فرصتی مناسب برای مسلمانان است که به گذشته خود و آینده بیندیشیم و از گذشته عبرت بگیریم.

وی گفت: تاکید قرآن کریم بر وحدت اسلامی بوده و کلام نورانی و الهام بخش قرآن با محوریت وحدت و تاکید بر امت واحده اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: بنابراین مسئولیت تک تک ما در جامعه اسلامی رسالت سنگین آگاه سازی در برابر ترفند دشمنان است.

سردار فلاح با بیان اینکه هفته وحدت نماد همدلی و یکپارچگی مسلمانان است، ابراز داشت: هفته وحدت، هفته میثاق با پیامبر(ص)، قرآن، رهبری و آرمان‌های شهدا که برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) بوده، می باشد.
 
وی گفت: مردم استان کردستان وحدت را عملاً با جان و دل پیاده کردند و در کنار هم امروز شاهد آن هستیم که این امنیت آبادانی و عزت و سربلندی به دنبال داشته است.
 
 
 
 
 
جمال شهسواری در همایش وحدت گفت:ذیکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی در جهان وجود وحدت است.

وی افزود: هیچ کس در دنیای اسلام مانند رهبر انقلاب بدون تعارف به شیعه و سنی تأکید نکرده است که از تفرقه دست بردارید و وحدت داشته باشید.

 

رئیس هیئت امنای مسجد قبای سنندج گفت: با تاکید بر دو بر موضوع تقوا و وحدت گفت:  تا تقوا نباشد وحدت نیز نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید در عین داشتن اختلاف‌نظر یکدیگر را دوست و حافظ جان و مال همدیگر در برابر دشمنان اسلام باشند.
 
وی گفت: اختلاف نظر باید باشد اما اختلاف در عقیده مشکل‌ساز است. اختلاف نظر باید باشد اما در عین آن باید از ته دل همدل یکدیگر باشیم.

 

 
 
در همایش استانی وحدت و امنیت پایدار مردمی از کتاب «ساحت سبز» برگزیده اشعار آیینی شاعران کردستان در نخستین جشنواره آیینی غرب کشور رونمایی شد.
 
کتاب «ساحت سبز» شامل اشعاری در موضوعات پیامبر اعظم، اهل بیت عصمت و طهارت و وحدت اسلامی به سه زبان کردی، فارسی و عربی می‌ باشد که در 2 هزار جلد به چاپ رسیده است.
 
 
همچنین در این همایش از خانواده شهدای استان کردستان، شهید مدنی فر،شهید برهان عالی، شهید حاج مطلب احمدیان،رحمان کریمی، عبدالله رحیمی،و چند خانواده شهید دیگر استان تجلیل و قدردانی شد.
 
اجرای مراسم دف نوازی و مولودی خوانی از دیگر برنامه های معنوی این همایش بود.
 
 

ارسال نظرات