در همایش استانی وحدت و امنیت پایدار مردمی در سنندج
در همایش استانی وحدت و امنیت پایدار مردمی از کتاب «ساحت سبز» برگزیده اشعار آیینی شاعران کردستان در نخستین جشنواره آیینی غرب کشور در سنندج رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۲۶۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ظهر امروز در همایش استانی وحدت و امنیت پایدار مردمی که با حضور علما و روحانیون و معتمدین استان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد  از کتاب  «ساحت سبز»  که برگزیده اشعار آیینی شاعران استان کردستان در نخستین جشنواره آیینی غرب کشور بود؛ با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، جانشین فرمانده سپاه کردستان رونمایی شد.
 
 
کتاب «ساحت سبز» شامل اشعاری در موضوعات پیامبر اعظم، اهل بیت عصمت و طهارت و وحدت اسلامی به سه زبان کردی، فارسی و عربی می‌ باشد که در 2 هزار جلد به چاپ رسیده است.
 
 
 
 بر اساس این گزارش مجموعه آثار جشنواره آئینی غرب کشور شامل 592 اثر بود که  419 اثر مربوط به برادران و 173 اثر مربوط به خواهران بود.
 
 
لارم به ذکر است نخستین جشنواره شعر آیینی منطقه غرب کشور توسط بسیج مداحان کردستان بهمن ماه سال 94 و همزمان با دهه مبارک فجر با حضور استان های آذربایجان غربی، ایلام و کرمانشاه در سنندج برگزار شد.
 
 
از کتاب «ساحت سبز» رونمایی شد 
 
همچنین در این همایش از خانواده شهدای استان کردستان، شهید مدنی فر، شهید حاج مطلب احمدیان،رحمان کریمی، عبدالله رحیمی،و چند خانواده شهید دیگر استان تجلیل و قدردانی شد.
 
 
ارسال نظرات