رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت:

افزایش آسیب های اجتماعی جامعه را دچار بحران معنویت می کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت گفت: مسائلی همچون حاشیه نشینی، اعتیاد، بیکاری، طلاق، زندانی ها و خانواده های آنها موضوعاتی مانند خشونت، بی حجابی وفساد و فحشا و حتی کودکان کار و دیگر موارد از جمله مسائلی هستند که سبب افزایش آسیب های اجتماعی شده و جامعه را دچار بحران معنویت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۹۱۲۴۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

حجت‌الاسلام صادق دوستار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به ضرورت تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی دارای آثار معنویت، اخلاق و کرامت انسانی است و بازگشت به سوی آن یک امر ضروری و نیاز حتمی است.

وی آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را محصول عوامل گوناگون دانست و افزود: در بررسی آمار و ارقام آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه، این سوال در ذهن هر مخاطب ایجاد می‌شود، چرا این معضلات روز به روز افزایش یافته است و بدون شک تنزل معنویت در جامعه می تواند در گسترش ابتذال تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: اعتیاد و مواد مخدر یکی از معضلاتی است که باعث فروپاشی خانواده ها و بی تفاوتی جامعه در امور دینی و فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر آسیب ها و بزه های اجتماعی موجود در جامعه گفت: نباید با پرداختن به موضوع مواد مخدر و مبارزه با اعتیاد، دیگر مواردی که امروز دامنگیر جامعه ما شده و جوانان را به بیراهه می برد به فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام دوستار تأکید کرد: مسائلی همچون حاشیه نشینی، اعتیاد، بیکاری، طلاق، زندانی ها و خانواده های آنها موضوعاتی مانند خشونت، بی حجابی وفساد و فحشا و حتی کودکان کار و دیگر موارد از جمله مسائلی هستند که سبب افزایش آسیب های اجتماعی شده و جامعه را دچار بحران معنویت خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در پایان با اشاره به وظایف مهم و اثر گذار مبلغات در مجالس خانگی یادآور شد: مبلغات، مداحان و مربیان قرآن پس از شناسایی آسیب ها و شناخت علل و عوامل این آسیب های اجتماعی، باید در انتقال پیام های قرآنی و سیره و روش زندگی ائمه معصومین(علیهم السلام) بیش از گذشته تلاش و جامعه را به سوی مفاهیم ارزشمند قرآن کریم سوق دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار