خبرهای داغ:
استاندار سمنان گفت: دین مبین اسلام با ایجاد فرهنگ غنی وقف پاسخگوی نیاز انسان برای باقی ماندن بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۱۲۱۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا خباز در نشستی که با حضور معاون امور عمرانی استاندار سمنان و هیأت همراه وی، مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها طبیعتاً مایل به جاودانگی هستند و علت فرار آنان از مرگ و حرص برای بقا، خواستن برای جاوید ماندن است، اظهار داشت: انسان‌ها در عین جاودانه ماندن، خواهان زندگی خوش بوده و مایل هستند که بدون کدورت و ناخوشی در مسیر زندگی قدم بردارند.

خباز با اشاره به اینکه گاهی برداشت انسان‌ها از انتخاب مسیر برای جاودانه ماندن اشتباه است، اظهار کرد: مادیات یا موقعیت برجسته انتخاب درستی برای ماندگاری نیست.

وی با بیان اینکه گاهی انتخاب روش نادرست برای جاودانگی ما را دچار مشکل می‌کند، اظهار داشت: یکی از امور و کارهایی که می‌تواند پاسخگوی خواسته انسان برای ماندگاری باشد، سنت حسنه وقف و روی آوردن به موقوفات است.

خباز خاطرنشان کرد: بهترین مسیر برای جاودانگی، وقف است که موجب باز بودن کارنامه عمل واقف تا ابد خواهد شد و همه افراد از آثار و برکات آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر انسان‌ها مایل به جاودانگی هستند، این امر در دنیای مادی و غیرجاویدان محقق نمی‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه دین مبین اسلام با ایجاد فرهنگ غنی وقف پاسخگوی نیاز انسان برای باقی ماندن بوده است، بیان کرد: اینجاست که انسان می‌تواند به مقداری از ندای درون خود که جاوید ماندن است، پاسخ دهد.

وی بیان کرد: هر کسی که به‌وسیله خداوند و مشاوران عاقل در این مسیر قرار گرفته، خود را با این سنت حسنه ماندگار کرده است.

خباز در ادامه اظهار کرد: کسانی که ثروت فراوان داشتند و در این امر پیش‌قدم نشدند، عملاً تنها بانک‌دار فرزندان خود هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها