رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان:

راه اندازی اولین موزه و نمایشگاه دائمی فرش دستباف در استان زنجان

عملیات اجرایی اولین موزه و نمایشگاه دائمی فرش دستباف در استان زنجان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری راه اندازی شود.
کد خبر: ۸۷۹۱۱۶۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی یک روند طولانی بخشی از ساختمان شهر و روستای سابق که متعلق به سازمان توسعه تجارت می باشد تحویل و طراحی های اولیه جهت راه اندازی موزه و نمایشگاه دائمی فرش دستباف از نیمه دوم سال جاری صورت گرفته است.

مهندس ناصر فغفوری افزود: هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه آغاز گردیده و با مشارکت تشکل های خصوصی به خصوص اتحادیه فرش دستباف شهری و روستایی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این موزه تمامی خدمات حوزه فرش از قبیل طراحی های جدید فرش ، کارگاههای آموزش بافندگی و کلیه کارهای تخصصی مربوط به تامین مواد اولیه در آنجا متمرکز خواهد شد.

مهندس ناصر فغفوری با بیان اینکه پیش بینی می گردد این موزه پیش از پایان سال جاری افتتاح گردد اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در فاز های بعدی این موزه را از لحاظ مکانی و تنوع ارائه خدمات و سیاست گذاری صنعت فرش توسعه خواهیم داد و نیم نگاهی به جایگاه صنعت فرش در شمالغرب کشور خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به لزوم تدوین برنامه های استراتژیک تاثیر گذار در صنعت فرش استان عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا ساماندهی ، تجمیع فعالیت ها و حرف مرتبط با فرش در یک مکان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تثبیت جایگاه فرش استان در کشور گفت : شناسنامه دار کردن تمام دار های قالی ، بروز رسانی لیست بافندگان فرش و بیمه شدگان و ثبت 3 نقشه مختص زنجان در مرکز ملی فرش ایران از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت : تلاش می شود با تهیه مواد اولیه با کیفیت ، شاهد ارتقا ء کیفی فرش های بافته شده در استان بوده و بابافت فرش هایی که مطابق سلایق و مذاق مشتریان باشد ، زمینه توسعه صادرات نیز با نام استان زنجان فراهم گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار